Skip to main content
فهرست مقالات

نه رازی، نه بویی (راز گل شب بو)

نویسنده:

(1 صفحه - از 37 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : راز گل شب‌بو، فیلم، فیلمنامه، کارگردان، دکوپاژ، سینمائی، بازی بی‌رمق بازیگر و فیلمبرداری، قصه، تعلیقی، سناریو

خلاصه ماشینی: "فیلمنامه فیلم،تا حدی در ایجاد قصه و زیرساختی تعلیقی و تنش‌زا موفق عمل کرده است. تعلیقی که می‌باید با اولین فلاش یک فیلم‌ دو چندان شده و گره در ذهنیت مخاطب اندازد، تبدیل به صحنه‌ای رمانتیک و کاملا مسخره‌ می‌شود که با قبل و بعد خود هیچ پیوندی ندارد و به سرعت فراموش می‌شود(اشاره به اولین‌ فلاش بک‌های مقامی به همسر اول خود)فیلتر رویائی به کار رفته در این صحنه تمام دلهره و اضطراب نهفتهء لحظه را از بین برده و اثر را به‌ یک ملودرام تلویزیونی رایج و بی‌ارزش تبدیل‌ می‌کند. صحنهء آتش‌سوزی و سوختن نرگس که باید در ساختمان فیلم و فیلمنامه نقطه عطفی در فضای تعلیقی فیلم ایجاد کند،نه تنها هیچ‌ بیننده‌ای را درگیر خود نمی‌سازد،بلکه با اجرای بد صحنه،دکوپاژ بکل غلط کارگردان و بازی بی‌رمق بازیگر و فیلمبرداری بی‌حس و حالش تبدیل به صحنه‌ای عادی در روال اثر شده‌ و لذا کارگردان از ابتدای کار بازی را باخته‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.