Skip to main content
فهرست مقالات

توقف در یک نقطه (دلهره)

نویسنده:

(10 صفحه - از 88 تا 97)

خلاصه ماشینی:

"خودش می‌گوید:«آنقدر از اتاقهای استودیو آژیر فیلم برای مکانهای مختلف چند فیلمش‌ استفاده کرده بوده است که در دلهره مجبور می‌شود از آینه برای تغییر مکان و زاویه استفاده‌ کند»و طوری این کار را می‌کند که کارکنان‌ استودیو در فیلم مکان را تشخیص‌ نمی‌دهند. در همین‌ فیلم دلهره به جز نماهای مستند گردش مردم در روز 13 نوروز سال 41 فقط یک نمای عمومی‌ از شهر دارد(ورود ایرن به بانک ملی که سر در بانک دیده می‌شود)و 90 درصد فیلم در دو مکان(خانه روشنک و آپارتمان بابک) فیلمبرداری شده است. در دلهره نیز مثل فریاد نیمه‌شب از پلکان در جهت ماجرایی که بر زن‌ قصه حادث می‌شود استفاده شده است بدون‌ اینکه در این جا کرین استودیو میثاقیه وجود داشته باشد و پائین آمدن زن قصه از پلکان با کرین نشان داده شود25. باز اگر در دلهره استفاده ا زوایای پائین به جنس قصه‌ نزدیک است در فیلمهای بعدی ساموئل آنقدر از این نوع زاویه‌ها حتی در صحنه‌های کمدی و ملودرام استفاده می‌شود که خاصیت اصلی‌اش‌ را از دست می‌دهد. (24)-در فیلم فریاد نیمه شب پایین آمدن پروین غفاری از پلکان مصادف است با آشنایی با فردین و در دلهره پایین‌ آمدن ایرن از پلکان برای دیدن بابک صورت می‌گیرد که‌ موضوع اصلی از این دیدار آغاز می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.