Skip to main content
فهرست مقالات

سینمای همیشه: میزوگوچی و مدرنیسم

نویسنده:

مترجم:

(12 صفحه - از 120 تا 131)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،میزوگوچی ،ژاپنی ،نمای ،مدرنیسم ،فیلم‌های میزوگوچی ،دوربین ،زن ،تصویر ،شخصیت ،تماشاگر ،برش ،میزوگوچی و مدرنیسم ،داستان ،دیدگاه ،تمهید ،غربی ،ساختاری ،جنجورو ،ساختار دیدگاه در فیلمهای میزوگوچی ،فانتزی ،فیلم ژاپنی ،عین ،عناصر ،شخصیت فیلم‌های میزوگوچی ،فیلم‌های میزوگوچی نماهایی ،فیلم‌های میزوگوچی تصویر ،نماهای اول‌شخص ،فیلم‌های میزوگوچی شخصیت‌هایی ،زمان

خلاصه ماشینی:

"وقتی این سیستم در متن خاص فیلمهای‌ میزوگوچی قرار بگیرد،خواهیم دید که با ایجاز فراوان انجام وظیفه‌ می‌کند تا انسجام زمانی و مکانی خاصی خلق کند که با رئالیسم کلاسیک‌ غربی متفاوت،اما از یک نظر شبیه آن است. اما،به طور کلی این نمای«غیر ممکن»مانند فیلم‌های غربی که در آنها یک زاویه از بالا یا زوایه از پائین وجود دارد و ما قبول می‌کنیم که‌ حضور کارگران آشکار است،رخ می‌دهد اما این نماها سینمایی خلق‌ می‌کند که توجه را به خود جلب نمی‌کند و چون قرارداد را می‌پذیریم،به‌ ندرت متوجه غیر ممکن‌ها می‌شویم. برای در نظر گرفتن نظم‌های ساختاری خاص فیلم‌های قبل از جنگ‌ میزوگوچی،آدم باید بسیار دقیق باشد،زیرا عده‌ای دیگر بعضی از این‌ فیلم‌ها را تدوین مجدد کرده و نسخهء بعضی فیلم‌های میزوگوچی که در غرب رایج بوده(و نسخهء اصلی‌اش در ژاپن بوده)را«کامل»کرده‌اند (خودکشی قهرمان زن فیلم جریان‌های سفید آبشار فقط در یک نسخه که‌ در کیوتو محفوظ است وجود درد. یکی از سکانس‌های فیلم اوگتسو مثال کاملا روشنی از کنترل‌ میزوگوچی بر دیدگاه است که حیاتی بودن در نظرگیری این تمهید به‌ عنوان تمهیدی موجز برای خلق درونمایه‌های خاص را نشان می‌دهد. آیا بدین معنی است که‌ نویسندگان ژاپن آنقدر رمان قرن نوزدهم را درک کرده‌اند که می‌توانند با خلق قالب‌های جدید،آنها را نفی کنند؟یا چیزی در درک ژاپنی‌ها از رمان‌ به طور عام وجود دارد که آنها را قادر می‌کند که چیزی نو اما متکی بر نظریه‌های زیبایی شناختی خود خلق کنند؟و این مدرنیسم است یا نئوکلاسیسیم؟ به نظر می‌رسد که منتقدین ژاپنی متوجه این تناقضات کار میزوگوچی‌ نمی‌شوند،یا اگر می‌شوند،اهمیتی نمی‌دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.