Skip to main content
فهرست مقالات

بتمن شیفتگی در نه دوران

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 152 تا 157)

کلید واژه های ماشینی : بتمن، جنایت، فیلم، شخصیت، قهرمان، قصه‌های مصور، تصویر، ژوکر، بتمن شیفتگی، ورتهم

خلاصه ماشینی:

"و حتی اگر بتمن میلر از لحاظ بصری«عضلانی»تر از بتمن اسپرنگ است،از لحاظ روانشناسی،از تمام علایم روانی‌ برخوردار است-شیوه‌های خشونت‌بارش‌ تبدیل می‌شوند به موضوعی برای بحث‌ غیر مستقیم،شهر تقسیم شده بین دسته‌ای که‌ ناجی جدید را ستایش می‌کند و گروهی که از همان قدر در هراس هستند که از جنایتکاران‌ خطرناکی که او در تصورش با آنها به مبارزه‌ پرداخته است. >بتمن 9 تهیه‌کنندگان آخرین بتمن اقرار می‌کنند که‌ در طول سال‌های آماده سازی فیلم تمام تغییرات‌ را بررسی کرده‌اند،از جمله اقتباسی کمیک از مجموعهء تلویزیونی با شرکت بیل موری،اما نسخه‌ای که سرانجام مورد موافقت قرار گرفت‌ به خوبی وابسته به سنت تجدید نظر طلبانه‌ای‌ است که نیل ادامز و فرنک‌میلر آغازگرش‌ هستند. وسیله او کدام‌ است؟در حالی که بتمن مجموعه‌ای دوربین‌ ویدیو دارد که با آن بازدیدها از خانه‌اش را زیر نظر می‌گیرد ژوکر از این نماد تصویر متحرک‌ نفرت دارد،و دوباره در طول فیلم آن را نابود می‌کند؛او تصویر ثابت را ترجیح می‌دهد، تصویری که می‌کشد-مجله مدی که روی‌ جلدش متعلق به چهره محبوبه‌اش است را با اسید نابود می‌کند؛تصاویر زن‌ها را به گونه‌ای‌ با قیچی می‌برد که گویی در حال به وجود آوردن‌ کلاژی جنسی است؛به هنگام بازدیدش از موزه‌ گاتهم چهره‌ها را در تابلوها مخدوش می‌کند. رویارویی بتمن و ژوکر(که هر یک می‌تواند تظاهر کند اوست که دیگری را آفریده)چیزی‌ نیست مگر رویارویی برتون،که خود را در هنر تصویر ثابت شکل می‌دهد(نقاشی و قصه مصور)با اسطوره بتمن که سینمای‌ اکسپرسیونیستی را به عینیت می‌کشد که‌ وسوسه ذهنی برتون از ابتدای ساخت فیلم‌های‌ کوتاهش بود(مابوزه لانگ،ولی در عین حال‌ قهرمان تسخیر شده سرگیجه،این فیلم را برتون‌ در ماجرای بزرگ پی‌وی به سخره کشیده‌ است)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.