Skip to main content
فهرست مقالات

خفاش، گربه، پنگوئن

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

مترجم:

(6 صفحه - از 162 تا 167)

خلاصه ماشینی:

"*چرا پرسوناژ کت ورمن(زن گربه‌ای)و پنگوئن را انتخاب کردید؟مسلما،امکان وجود رقبای دیگری هم برای بتمن قابل تصور بود؟ *حتما،اما مضمون حیوانیت نزد این‌ پرسوناژها برایم بسیار جالب بود:خفاش، گربه و پنگوئن. (تصویرتصویر) *پرسوناژ پنگوئن،چگونه مهر خود را بر تمامی فیلم زده است؟ *در جهان بتمن،بر عکس سوپرمن،آنچه‌ که برایم جذابیت دارد این است که همه چیز سیاه یا سفید نیست. مسلما هنگام کار روی‌ سناریو به موسی فکر کرده‌ایم،اما نه بیشتر از این:از طرفی،برای اینکه چیزی ناگفته نماند، باید بگویم که شروع فیلم کاملا در پایان سناریو مشخص شد،بنابراین،از جانب ما قصد آگاهانه‌ای برای شروع کردن فیلم با تصویر کودیک که به آبش می‌اندازند وجود نداشته‌ است. منظرهء نخستین بتمن احتمالا تنها چیزی بود که‌ در موردش اتفاق نظر وجود داشت،اما نمی‌توانستم بار دیگر از همان دکور استفاده‌ کنم،در اینمورد هم دیدگاهی نو می‌خواستم، یک انرژی جدید. پس چرا امتحان‌ کنیم؟ *هر دو فیلم بتمن بسیار تاریک هستند،با فاصلهء زیاد از Kitsch سریال تلویزیونی که بتمن‌ همیشه همراه با رابین نشان داده می‌شد احساس می‌کنم که اگر رابین را وارد صحنه‌ کرده بودند،پرسوناژ او این فضای سنگینی را که در صدد برقراری‌اش پیرامون بتمن‌ برآمده‌اید،از بین می‌برد. اگر از او خواسته‌ام که موسیقی فیلمهایم را بسازد به این دلیل است که خیلی قبل از فیلمسازی،او را در حال اجرا،همراه با گروه‌ موسیقی راک،دیده بودم،و از برنامه‌هایش‌ آنچنان حالت تئاتری استناج می‌شد که به خود گفتم که او همکاری ایده‌آل برای داستانهائی‌ خواهد بود که می‌خواهم تعریف کنم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.