Skip to main content
فهرست مقالات

تسلای فلز و پر (گوزنها)

نویسنده:

(3 صفحه - از 65 تا 67)

کلید واژه های ماشینی : گوزنها، فیلم، فاطی، آدمها، قدرت، سینمائی، نما، لاله‌زار، خوب، مدرسه، کلمه، حرکت، شخصیت، فصلهای بعدی فیلم، قسمت، انهدام آدمها، آدمهای فیلم، فیلم واقعیت‌گرا، روابط، فیلم واقعیت‌گرا کاری، پذیرفتنی، قسمت بزرگی از فیلم کلمه، کلمه در روابط آدمها، کار، گذشتهء خوب، حرکت سینمایی، فصلهای فیلم، دوربین حرکات، حرکات اضافی دوربین، کار در گوزنها

خلاصه ماشینی: "و اما نکته دوم را وجود نمائی باعث‌ می‌شود که در آن«قدرت»دست خونی خود را برای پاک کردنش به دیوار مدرسه می‌کشد و این‌ نما گذشته از اینکه غم غربت(نوستالژی) شدیدی را بخاطر مقایسهء دو وضعیت برآمده از بطن یک رابطه(رابطهء یک شاگر با مدرسه‌اش‌ که آن گذشتهء خوب در آنجا پا می‌گیرد و در برگشت دوباره به مدرسه تصویری کاملا ویران‌ از آنهمه صفا وجود دارد)،باعث می‌شود،در واقع نمادگرائیش هم در حد یک فیلم‌ واقعیتگرا،پذیرفتنی می‌ماند که باز این روال در همه‌جای فیلم،درست پیاده نمی‌شود و به جز دو سه مورد که در جایش به آنها اشاره خواهم‌ کرد بنحو نادرستی ارائه می‌شود. اما آدمها هنوز هم همان آدمها هستند (تک‌بعدی‌هائی که هیچوقت کامل نمی‌شوند) و از این میان فقط«سید»به یمن بازی پراحساس‌ و دقیق و درخشان بهروز وثوقی و توجه بیشتر به نقش او در مسیر داستان که بنحوی پذیرفتنی‌ چگونگی تغییر او را از موجودی واخورده به‌ آدمی فعال دنبال می‌کند می‌تواند تا حد یک‌ شخصیت معمولی،رو بیآید،تداوم داستانی‌ فدای پرداختن به حوادث بدون کشش و وقت پرکن احساساتیگرائی‌های بی‌مورد، نمادگرائی‌های نابجا و شیفتگی عجیب به‌ جزئیات نالازم می‌شود و در قسمت بزرگی از فیلم کلمه و حرافی،جای تصویر و منطق‌ تصویری را می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.