Skip to main content
فهرست مقالات

عکاسی متحرک

نویسنده:

(2 صفحه - از 84 تا 85)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، سینما، کار فیلمسازی آقای مسعود کیمیایی، عکاسی متحرک، فیلمسازی، دوربین، فیلمهای آقای کیمیایی، قصه، تاریخ سینما، فرهنگ شناخت ارزش فیلم

خلاصه ماشینی:

"» و اما آقای مسعود کیمیایی-ایشان از زمره کسانی‌اند که سینما را با خود آموخته،فیلم بسیار دیده ولی در ژرفای آن فیلمها تامل نکرده،زیرا که اگر کمال آن فیلمها را می‌دید،نقصهایی را در فیلمهایش نمی‌دیدیم- در یک کلام،آقای کیمایی آنطور که من،پنج فیلم در گذشته از ایشان‌ دیدم و از اولین فیلم که قیصر با نخستین فیلم او که پیش از قیصر ساخت تا آخرینی که از وی دیدم سفر سنگ بود،هیچ پیشرفتی در عمق کارش ندیدم‌ و مثل بسیار دیگر سینمای او یک سینمای«جسم»است و«تنه»یعنی فیلم‌ نور گرفته از یک قصه-سیاه و سفید یا رنگی-که اینها«جسم»یک فیلم را می‌سازند نه روح آن را و فیلمهای آقای کیمیایی تهی از«روح»اند:یعنی، عدم ارتباط صحیم میان آدمها و حوادث با یک عدم تحول منطقی در یک‌ شبه دنیای درون فیلمی و فاقد هرگونه فضای عاطفی که لازمه موضوع یک‌ فیلم است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.