Skip to main content
فهرست مقالات

رنوار فرانسوی

نویسنده:

مترجم:

(8 صفحه - از 140 تا 147)

کلید واژه های ماشینی : رنوار، فیلم، سینما، بازیگران، دوربین، کارگردانی، فیلمنامه، نما، دراماتیک، فیلمهای رنوار، فیلم قاعده بازی، رنوار فرانسوی، شیوه کارگردانی رنوار، آب، نمایش، فیلمبرداری، نقاشی، لذت، قاعده بازی، واقعیت، نگاه، شیوه، کار رنوار، انتخاب، عمق میدان، کار، پرده سینما، رنوار نسبت، درون انسان نمونه‌های تمام‌عیار بازیگرانی، حرکت

خلاصه ماشینی: "مقصود من این است که تردید رنوار میان صحنه توصیف شده در فیلمنامه و صحنه‌ای که خود او نهایتا از کار درمی‌آورد،صرفا لحظه‌ای‌ دیالکتیکی از رئالیسم اوست میهمانی قصر یک بازی است،اما به هر صورت بازی‌ای است که قاعده پوچ حاکم بر آن،مرگ ناشی از عشق‌ است،رونالد توتن،که با شلیک یک تفنگ شکاری به شدت مجروح‌ شده،بر زمین می‌غلتد،درست مثل خرگوشی که لحظه‌ای پیش در مقابل گروهی از مردم از درد به خود می‌پیچد،مردمی که دوست دارند با خیال راحت،از کمینگاه خود دیگران را به قتل برسانند. پیش از این اشاره کردم که‌ بازیگری در فیلمهای رنوار،غالبا با یک صحنه خاص تناسب ندارد، درست مثل رنگی که با یک طراحی مشخص آن‌طور که باید جور نیست، اما این عدم همخوانی آشکار،صرفا تمهیدی است برای به نمایش گذاردن‌ لحظه‌ای مبهوت کننده که نشان خواهد داد رنوار در تمام طول کار تا چه‌ حد درست عمل کرده است. اما این صحنه که به خودی خود به شکل مبتذلی توصیفی است‌ و ممکن بود بر باز یافتن فضا و آزادی دلالت داشته باشد،دقیقا به دلیل‌ اینکه آنچه ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد سواحل مارن است که در تمامی‌ اجزاء غنی و پرشکوهش ذاتا زیباست،نه ییلاقی که بار دیگر تبدیل به‌ قلمرو بودو شده است،صیغهء شاعرانه بی‌نظیری دارد. (تصویرتصویر) قاعده بازی بنابراین،کادربندی دوباره تا آنجا که ممکن است جایگزین تغییر دیدگاهها می‌شود و نه فقط موجب عدم پیوستگی در مکان می‌گردد-پدیده‌ای که‌ چشم انسان طبعا به آن عادت ندارد-بکله مؤید مفهوم واقعیت یک نما روی‌ یک سطح است که بر پایه آن هر نما چیزی بیش از واحدی برای مکان و مجموعه وقایع داستان فیلم و جزئی تجزیه‌ناپذیر که در کنار سایر اجزاء، صحنه و سپس سکانس را می‌سازد،نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.