Skip to main content
فهرست مقالات

فیلمهای تئاتری رنوار

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 152 تا 156)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تئاتر، فیلمهای تئاتری رنوار، فیلم کالسکه زرین، النا، فیلمها تئاتر، هنری، فیلم کن‌کن فرانسوی، شخصیت کامیلا در فیلم کالسکه، کامیلا

خلاصه ماشینی:

"شاید تأمل درباره انتخاب‌ بازیگر توسط رنوار کار بیهوده‌ای باشد،اما در (تصویرتصویر) تئاتر کوچک ان رنوار حقیقت پل کمپیل،در نقش فیلیپد،بیروح‌ترین‌ هنرپیشه در تمام فیلم است،به‌خصوص هنگام‌ ابراز عشقش به کامیلا که می‌گوید او را تنها به‌ خاطر خودش دوست دارد و نه به‌خاطر شخصیتهایی که بازی می‌کند. در فیلم‌ کن‌کن فرانسوی شباهتهای کنایه‌آمیزی بین‌ تأسیس مولن روژ و جمهوری سوم وجود دارد؛ در فیلم النا نیز که در همان سالهای اولیه‌ جمهوری سوم می‌گذرد جابه جایی ارزش از تاریخ به‌سوی تئاتر کاملا دیده می‌شود. دنیای النا مملو از کنایات و موقعیتهای‌ تئاتری است که هم تأکیدی هستند بر تعهد آن‌ نسبت به بازسازی سیاست و جایگزینی آن با تئاتر و هر آن معنایی که برای رنوار دارد. یک‌ خوانندهء کوچه و بازار برای خواندن کر« Mefiez « Paris وارد صحنه می‌شود و درعین‌حال‌ متن آواز را که توسط ژان رنوار و ژوزف کوسما نوشته شده است توزیع می‌کند. در داخل خانه بلبشو حکمفرماست‌ و دوربین به جای اینکه مثل فیلم قاعده بازی،از سطح دید چشم اتاقها را دید بزند حدود 8 یا 10 فوت بالاتر از کف اتاق و در،موقعیت تئاتر سینماتیک به نحوی قرار می‌گیرد که در آن‌ واحد بتواند داخل بیش از یک اتاق را نشان‌ دهد،بر پسزمینه تأکید،و در یک نما شامل‌ تمام تصنعهای صوری‌ای بشود که تلاش النا برای کشاندن رولان به سیاست از طریق عشق‌ را احاطه کرده‌اند. دنیای هنری رنوار،که در این فیلمها در قالب تئاتر نمایش داده شده است،تاریخ را به‌ دلخواه خودش و به شکل کاملا متفاوتی تغییر داده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.