Skip to main content
فهرست مقالات

زمانبندی (تدوین در فیلمهای مخملباف)

نویسنده:

(2 صفحه - از 157 تا 158)

کلید واژه های ماشینی : مخملباف، فیلم، تدوین در فیلمهای مخملباف، زمانبندی، سینما، تدوین، زمانبندی تدوین در فیلمهای مخملباف، ریتم، تماشاگران، طراحی تمپوها در فیلمهای مخملباف

خلاصه ماشینی:

"با نگاهی به فیلمهای مهم مخملباف بخصوص از بایکوت تا هنرپیشه‌ مشاهده می‌شود که بکارگیری اندازهء نماهای نزدیک در طراحی دکوپاژ کمابیش بیشتر از اندازهء نماهای دور است و اصولا مخملباف از جمله‌ سینماگرائی است که از اندازهء نمای نزدیک برای ریتم سریع سود (تصویرتصویر) می‌جوید؛و تمایل او نسبت به مسئله میزانسن کمتر است و در نتیجه تمایل‌ بیشتری به هنر مونتاژ دارد و این وجه در سینمای مخملباف کاملا مشهود است. اصولا نماهای بسته در سینما به لحاظ زمانی در پروسهء تدوین از نظر متر یک کوتاهتر طراحی می‌شوند چرا که به خاطر بعد گسترده‌ای که بر روی پرده به خود اختصاص می‌دهند جزئیات درون کادر را سریعتر به‌ تماشاگران ارائه می‌دهند و درست در نقطه مقابل مخاطبان بهنگام برخورد با اندازه‌های دور نیاز به مطالعه بیشتر و زمان بیشتری جهت مشاهدهء جزئیات درون‌نما دارند،به همین دلیل است که در روند تدوین اندازهء طولی نماها و ریتم ناشی از آنها مورد ملاحظه قرار میگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.