خلاصه ماشینی:
"با نگاهی به فیلمهای مهم مخملباف بخصوص از بایکوت تا هنرپیشه مشاهده میشود که بکارگیری اندازهء نماهای نزدیک در طراحی دکوپاژ کمابیش بیشتر از اندازهء نماهای دور است و اصولا مخملباف از جمله سینماگرائی است که از اندازهء نمای نزدیک برای ریتم سریع سود (تصویرتصویر) میجوید؛و تمایل او نسبت به مسئله میزانسن کمتر است و در نتیجه تمایل بیشتری به هنر مونتاژ دارد و این وجه در سینمای مخملباف کاملا مشهود است.
اصولا نماهای بسته در سینما به لحاظ زمانی در پروسهء تدوین از نظر متر یک کوتاهتر طراحی میشوند چرا که به خاطر بعد گستردهای که بر روی پرده به خود اختصاص میدهند جزئیات درون کادر را سریعتر به تماشاگران ارائه میدهند و درست در نقطه مقابل مخاطبان بهنگام برخورد با اندازههای دور نیاز به مطالعه بیشتر و زمان بیشتری جهت مشاهدهء جزئیات دروننما دارند،به همین دلیل است که در روند تدوین اندازهء طولی نماها و ریتم ناشی از آنها مورد ملاحظه قرار میگیرد."