Skip to main content
فهرست مقالات

راه باریک و طولانی

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 234 تا 236)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،بنگال ،فیلمبرداری ،داستان ،دوربین ،راه باریک و طولانی ،پاترپانچالی ،روستایی ،روستای محل داستان بیش ،شانس ،کتاب پاترپانچالی ،کتاب ،روز فیلمبرداری ،حرکت ،احساس ،فیلمبرداری پاترپانچالی ،فکر ،خوب ،کار ،محل فیلمبرداری ،مشکلات ،انسان ،فیلمبردار جدید ،می‌خواستیم فیلمبرداری ،اثر ،اثر جمیز آیوری در سال ،روستاهای فقیر بنگال ،دولت بنگال ،در بنگال ،فیلم اثر

خلاصه ماشینی:

"تمام کسانی که فیلم ساخته‌اند-یا در این راه حرکت کرده‌اند-می‌دانند که برای موفق شدن علاوه بر مهارت، پول،پشتکار و غیره،به شانس نیز نیاز است و ما بیش از دیگران محتاج آن‌ بودیم. چه‌کسی می‌توانست‌ پیش‌بینی کند که درست دو سال و نیم بعد از این ماجرا به همان محل‌ بازگردیم و امکان از سر گرفتن آن صحنه را بر طور کامل با همان گروه، همان دوربین و با کمک مالی دولت بنگال غربی داشته باشیم؟ وقتی فیلمبرداری پاترپانچالی را به خاطر می‌آورم،نمی‌دانم بیشتر اندوهگین‌ام کرده بود یا خوشحال. (تصویرتصویر) بی‌شک اصولی را که تئورسینها تدوین کرده‌اند و ما با جدیت و کوشش‌ مطالعه کرده‌ایم،بی‌فایده نیستند و همیشه کم‌وبیش به خاطر می‌سپاریمشان،اما وقتی باید آنها را برای اولین‌بار به کار بنیدیم و به تنهایی‌ گلیم خود را از آب بیرون بکشیم،خیلی زود درمی‌یابیم که بسیار کمتر از آنچه فکر می‌کردیم می‌دانیم و تئوریها تمام مشکلات را حل نمی‌کنند. می‌دانستم که‌ قسمتهایی از آن را باید سانسور کنم و بعضی تغییراتی بدهم-بی‌شک‌ این کار را فقط در قسمت اول که با رفتن خانواده به سوی بنارس تمام‌ می‌شد،می‌توانستم انجام دهم-اما درعین‌حال احساس می‌کردم که فرو بردن اثر در قالبی کلاسیک اشتباه محض است. بیش‌ازپیش فیلم و هزینه مصرف‌ می‌شود و دقت زیاد نزدیک است آن خواست کمال شما را خفه کند و شما از سعی در بهتر کردن کار چشم می‌پوشید با این امید که منتقدان در کارتان‌ چیزهایی بیابند که اهمیت نقص را کاهش دهد و تماشاگران متوجهء چیزی‌ نشوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.