Skip to main content
فهرست مقالات

شبکه ویدئو: راهنمای شبکه ویدئو

نویسنده:

(7 صفحه - از 118 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،کارگردان ،شخصیتها ،فیلمساز ،بازیگران ،آدمها ،ماهواره‌ها ،جنگ ،محصول ،مانوئل ،داستان ،اروپا ،تصویر ،توهم بزرگ ،پسرک ،طبیعت ،شخصیتهای فیلم ،سفر امید ،جامعه ،کارگردان و بازیگر ،زندگی ،چشم‌اندازی در مه ،فیلم در دسته‌بندی شخصیتها ،ارتباط ،جهان ،شکل ،اصلی ،اثر ،لاکی لوک ،شخصیت اول فیلم

خلاصه ماشینی:

"اگرچه فیلم از نداشتن فیلمنامه‌ای محکم با خط و ربط دراماتیک(فیلمنامهء«سرنوشت یک انسان»در شکل ظاهری‌اش با محور قرار دادن سوکولوف و شرح سرگذشت تلخ او به شکلی‌ کلیشه‌ای،خالی از هر گونه کششی برای ادامهء ماجرا از سوی‌ مخاطب است)محروم است،اما بوندار چوک بازیگر/کارگردان‌ شهیر سینمای روسیه،خود را آشنا به ابزارهای سینمایی نشان‌ می‌دهد و حتی گاه،مسلط بر آنها. «سرنوشت یک انسان»می‌خواهد تصویر یک دوران پرالتهاب‌ و بحرانی،نمایشگر یک کشور در حال جنگ و شخصیتهایی‌ درگیر با آن باشد و با وجود این که فیلم وامدار یکی داستانهای‌ نویسندهء بزرگ روسیه-میخائیل شولوخوف-است،اما کشداری‌ فیلم،سبب خستگی تماشاگر می‌شود. «لاکی لوک»همان قصهء پایدار سینمای وسترن را اصل قرار می‌دهد:شهری در حاشیهء یک بیابان به منطقه‌ای وحشت‌آور با آدمهایی خشن تبدیل شده(توجه داشته باشیم که این شهر از پیدا شدن یک گل وحشی توسط یک زن و مرد،درست شده و البته، سنجیده‌ترین موقعیت طنز فیلم نیز به شمار می‌آید)و از وجود کلانتری عدالت گستر،سریع و چالاک(اینجا حتی تیزتر از سایهء خود)محروم است. در نگاه نخست،«توهم بزرگ»همچون دیگر فیلمهایی از این‌ دست-استفاده از بازداشتگاه به عنوان یک شخصیت محوری فیلم‌ که با محصور کردن آدمها در خود به حرکت و تقلای آنها منجر می‌شود-مؤدی کلیشه‌ای از نوع فیلمهای بازداشتگاهی است که البته‌ برای این که منظور هم،آدمهایی را با خلق و خوی مشابه شخصیتهای‌ فیلمهای این چنینی در خود دارد:از روزنتال پولدار و متمول‌ گرفته تا مارشال صبور و دقیق و کارتیه بامزه و بولدیوی خشک و (به تصویر صفحه مراجعه شود) توهم بزرگ مبادی آداب."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.