خلاصه ماشینی:
"قسمتی از مباحته تدوینکنندگان کتاب(لیندا دیتمار و جین ریچارد)در بخش مقدمه کتاب،میتواند مسائل را روشن کند: «به سادگی،روشهایی وجود دارند که به طور عام در فرهنگ و به طور خاص در فیلمها قادرند تا تلاشهای سیاسی و اجتماعی را در مورد موجه نشان دادن و مشروع کردن حضور نظامی، نمایش دهند.
تعداد بسیار زیادی از فیلمهایی که در مورد جنگ ویتنام ساخته شده و مخاطبین گوناگونی با طرز تفکر مختلف داشته است،هر کدام جنگ ویتنام را از زاویهای خاص(که شاید خود کارگردان مایل بوده است)نشان دادهاند.
استیوفر سایههای نوآر به کوشش:جوآن کوپجک،انتشارات ورسوو راتلیج کتاب فیلم نوآر به کوشش:یان کامرون،انتشارات کانتینوم همان گونه که اغلب گفته میشود،فیلم نوآر،تنها ژانری است که پیدایش آن از نقدهای جدی فیلم،سرچشمه گرفته،تا از خود صنعت فیلمسازی و یا نشریات سرگرم کننده،مکان پیدایش «فیلم نوآر»در نقد فیلمهای فرانسویای بود که بلافاصله،پس از پایان جنگ جهانی دوم ساخته شدند تا نشان دهند که اکنون پس از دوران جنگ،وضع چگونه خواهد شد."