Skip to main content
فهرست مقالات

اقتصاد - سینما: میزگرد تهیه کنندگان سینما - قسمت اول

(9 صفحه - از 92 تا 100)

کلید واژه های ماشینی : سینما، فیلم، تهیه‌کننده، اقتصادی، سینمای ایران، میزگرد تهیه‌کنندگان سینما، کارگردان، صنعت سینما، مدرسی، تولید

خلاصه ماشینی: "الان،در سینمای ما تعریفی که‌ از آن آقایان مسؤولان از تهیه‌کننده دارند این است که قدرت جذب‌ سرمایه داشته باشد،بتواند سرمایه‌های کوچک و حتی‌ سرمایه‌هایی که به نوعی متعلق به افراد دست‌اندرکار یک پروژه‌ است،اینها را بتواند جذب کند،جمع کند،و هدایت کند برای‌ ساخت یک فیلم. دیگر اینکه تهیه‌کننده باید از ضوابط و مقررات‌ امروز سینمای ایران مطلع باشد،آشنا باشد،و از همان فیلمنامه تا پایان کار،در بخشهای مختلف،بتواند با تذکرات و با ارتباطی که‌ با دست‌اندرکاران اصلی تولید-کارگردان یا مونتور یا بقیه-دارد، فیلم را درست و سالم از خطر رها کند و به دست بدهد. حالا،این سؤال‌ مطرح است که چقدر تهیه‌کننده باید مدیر کار باشد و چه مقدار تابع عوامل،از جمله کارگرادان یا ارشاد یا بانک یا دیگران؟ نور:به نظر من تهیه‌کننده را می‌شود با مهندس ناظر مقایسه کرد. ما به‌هرحال‌ برای خودمان،موقعیتمان روشن است،حرفه‌ای و اصولی و بر اساس تعریف جامع که از این حرفه وجود دارد قرار بگیرند چه‌ اتفاقی می‌افتد؟ هنر کار:یعنی معتقدید که الان قرار ندارند؟ شایسته:نه،نه قرار ندارند،ولی این‌طور نیست که ما واقف‌ نباشیم. تهیه‌کنندگان فعلی سینمای ایران‌ در این موقعیت ضعیف قرار گرفته‌اند،درحالی‌که اکثرا نیروهای‌ متدین،مؤمن و وفادار به انقلاب‌اند،نسبت به مسایل نظام‌ حساس هستند،عملکرد و کارشان این را نشان می‌دهد،و بالاتر اینکه اصلا الان در این شرایط اقتصادی کشور می‌آیند در بخش‌ فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری می‌کنند و الا تمام تهیه‌کننده‌ها این‌ هوش و عقل را دارند که بدانند این پول را در جای دیگر می‌توانند به کار اندازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.