Skip to main content
فهرست مقالات

فیلمخانه: یاسوجیرو ازو

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 154 تا 156)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، یاسوجیرو، ژاپنی، فیلمخانه، دوربین، فیلمساز، نما، درام خانوادگی، سبک، ژانر

خلاصه ماشینی: "در نگاه نخست،چنین به نظر می‌رسد که ازو یک ریاضت‌ عامدانه را در زمینهء استفاده از این تکنیک‌ها بر خود هموار ساخته، اما در واقع همین دوری جستن از تکنیک‌های مذکور به وی اجازه‌ داد تا بر روی کشف امکانات ظریف سینمایی تمرکز بیشتری یابد. همینطور دربارهء حرکات‌ دوربین بایداشاره کرد که در بیشتر فیلم‌های ازو از حرکات‌ دوربین استفاده به عمل آمده،اما این بهره‌گیری سیستماتیک و نظامند بوده و با شدت بسیار خفیفی صورت پذیرفته است. این هجوم رنگ‌ها به‌ همهء فیلم تسری داده می‌شود و از یک نما به نمای دیگر شاهد جدایی و سپس امتزاج رنگ‌ها و خلق ترکیبات آبسترهء گوناگون‌ هستیم. فیلم‌های ازو همواره به عنوان یک اثر مهم باقی خواهد ماند؛ هم به خاطر معنای فوق العاده ونیروی احساسی قدرتمند نهفته در آن و هم به دلیل اثرگذاری آن در پرورش این دیدگاه که یک‌ فیلمساز سازندهء فیلم‌های پرطرفدار و مردمی نیز می‌تواند برخوردی ویژه و محکم با شکل و سبک فیلم ایجاد کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.