Skip to main content
فهرست مقالات

صورت یک انسان، قلب یک حیوان (وضعیت بشری)

(1 صفحه - از 161 تا 161)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،قلب ،کاجی ،صورت ،فیلمساز ،انسان ،وضعیت بشری ،قهرمان ،آدمهای ،قدر ذهن فیلمساز ،فیلم تک شخصیتی ،قدر ،موقعیت قهرمان به فیلم ،قهرمان داستان ،کاجی تماشاگر ،طوری ،وضعیت بشری در نگاه ،آدمهای اطراف کاجی ،کاجی تک ،کوبایاشی بر فیلم ،انسان قلب ،قدرت فیلمسازی ،فیلمی طولانی‌مدت ،نگاه کاجی ،قدر در پرداخت شخصیتی ،قسمت دوم فیلم ،آدمهای فرعی داستان ،لشگر و بازیگر ،هدف فیلم ،انبوهی از آدمها

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) صورت یک انسان‌ قلب یک حیوان وضعیت بشری در نگاه نخست کمی متظاهرانه به نظر می‌آید؛مثلا نوعی مدعی چیرگی بر شلوغی و کنترل و جمع و جور کردن مقدار معتنابهی سیاهی لشگر و بازیگر و پرسه زدن در مکانهای مختلف و خلاصه همهء همان چیزهایی که باید یک فیلم‌ داشته باشد تا آن فیلم به یک تولید عظیم (Big Production) بدل‌ شود. حتی اگر وضعیت بشری همین مسایل را هدف قرار داده‌ باشد،نه تنها کم نمی‌آورد،بلکه موفق نیز عمل می‌کند. هم از این‌روست که وضعیت بشری همهء توان خود را روی کاجی متمرکز می‌کند. فیلمساز روایت‌ را از نگاه کاجی می‌گذراند و هم این است که دیگر پشت کردن به‌ آدمهای فرعی داستان در فیلم اصل می‌شود. اما اگر چنین مسئله‌ای را به عنوان یک‌ ویژگی برای وضعیت بشری در نظر بگیریم،کوبایاشی در این‌ ویژگی به توفیقی ارزشمند دست می‌یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.