Skip to main content
فهرست مقالات

(خندق)

نویسنده:

(1 صفحه - از 193 تا 193)

کلید واژه های ماشینی : خندق، فیلم، سینما، سربازان، کیمیاوی، نمای، جنگل، کیمیاوی موضوع مستند، نقاشیها، کشف استخواهای سربازان جنگ، جنگ، سکانس ابتدای فیلم، مثل پلیکان، فیلم مستند، سادگی، فیلم پرویز کیمیاوی، کیمیاوی ژاکی، درختان، حس، سینما تکه‌ای از زندگی، فیلم خندق، ارتباط تصاویر با نریشن ارتباطی، تبدیل به سیمهای خاردار، سینمای مستند، سکانس پایانی، آدمها، سربازان قدیم جنگ و مردم، سربازان جنگ اول، فیلم ارزش سینمایی، بیان موضوع به فیلم

خلاصه ماشینی: "کیمیاوی ژاکی را در روزمره‌گی زندگی‌اش بما معرفی‌ می‌کند،در ارتباط او با آدمها(شهردار،کشیش،پیرمرد اهل‌ آلزاس)،در رفتار او،در قضاوت مردم نسبت به او و حتی در عقاید خود او در مورد زندگی که در یک گفتگوی صریح رو به‌ دوربی،ادا می‌شود،و این نکاتی است که به فیلم ارزش سینمایی‌ می‌دهد و آن را از یک گزارش مستند به یک فیلم خلاق تبدیل‌ می‌کند. این قالب تصویری در پایان فیلم با تکضرب دیگری کامل می‌شود و به ریتم می‌رسد؛کلوزآپ گریان‌ ژاکی در جلوی صلیب مزار سرباز که در پایان توسط یک‌ زوم‌بک،ما او را در میان گورستانی عظیم پر از صلیبهای سفید، هنگامی که او قسم می‌خورد که هرگز سربازان را تنها نگذارد، تنها می‌گذاریم. سکانس ابتدای فیلم یکی از موفترین بخشهای‌ فیلم از نظر بیان تصویری است:وقتی که نرشن در مورد شال‌ گردنی که همسر سرباز برای او بافته است،صحبت می‌کند، تصویر میله‌های بافتنی با یک برش سریع تبدیل به سیمهای خاردار می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.