Skip to main content
فهرست مقالات

تصاویر، رسانه، آگاهی مذهبی

مترجم:

(10 صفحه - از 72 تا 81)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تصاویر، رسانه‌ای، هنری، عکاسی، انسان، تصاویر رسانه آگاهی مذهبی، دینی، آگاهی مذهبی، خداوند

خلاصه ماشینی: "در این میان چندین‌ پرسش کلیدی وجود دارد:معنای یک رسانهء بصری چیست؟ حقیقتی که انتشار می‌دهد چیست؟آیا یک رسانهء دیداری در ابتدای امر بهمانگونه که نظریه‌های واقع‌گرایانه اصرار می‌ورزند، بدنبال تقلید یا بازتولید واقعیت است؟یا چونان آموزه‌های‌ اکسپرسیونیست‌ها کارکرد اصلی‌اش نمایش آشوب درونی هنرمند است؟البته دیدگاه سومی وجود دارد که تلفیقی است از دو قطب‌ مخالف مزبور و تأکیدش بر استقلال هستی اثر هنری است بعنوان‌ تجلی هر دو جنبهء مشترک ذهنیت هنرمند و واقعیت مادی. تسامحی که در نظریه‌های ناب این پژوهش وجود دارد این است که گویی می‌خواهد توضیحی منطقی در این باب بدهد که چرا یکی از گونه‌های مزبور بعنوان گونه‌ای مخالف با دیگر نمونه‌ها می‌بایست منجر به اشراف به هر دو جنبهء عملی و نظری‌ یک هنر باشد. همگام با این مکالمهء شخصی با دیگر اجزاء جهان مادی،فیلم نیز همچنان نقاط مشترکی‌ با عکاسی دارد،لیکن فیلم هنر فردی یک عکاس نیست،بلکه‌ رسانهء حرکت فصول(سکانس‌ها)است. انسان نمی‌بایست بدلیل آنکه تجارب بشری تماما در قوالب‌ اصطلاحات زبانی جای نمی‌گیرد،اصل زبان را منزوی کند درست آن است که به تجارب هنری بعنوان چالشهای‌ (challenges) برای احیاء وجود خودش،توجه نشان دهد. درواقع تمایز آشکاری که اینجا وجود دارد این است‌ که آدمی قادر است ماهیت وجودی خویش را کشف کند اما همواره باید از کاربرد هرگونه اصطلاحات زبانی تبری جوید. بگذارید در بحث مطروحه،قیاسی انجام دهیم: اگر تصاویر برای رسیدن به آگاهی مذهبی اساسی تلقی‌ می‌شوند،پس هر تجربه‌ای که موجب تغییر بنیاد تصاویر بشود باید بر اصلاح معرفت دینی انسان نیز دلالت کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.