Skip to main content
فهرست مقالات

اقتصاد - سینما: میزگرد تهیه کنندگان سینما (2)

مصاحبه کننده:

(9 صفحه - از 108 تا 116)

کلید واژه های ماشینی : سینما، فیلم، تهیه‌کننده، تهیه‌کنندگان بخش خصوصی سینمای ایران، دولت، وام، اقتصادی، میزگرد تهیه‌کنندگان سینما، کارگردان، تولید

خلاصه ماشینی:

"اشکال مورد بحث،مشکلی که تهیه‌کنندگان غیر حرفه‌ای برای‌ سینما ایجاد می‌کنند این است که فیلمهای اینها نوعا الف‌ می‌شود. نقد سینما:با توجه به تقسیم‌بندی‌هایی که آقای شایسته کردند، هرکدام از این گروهها چه اهمیتی در خط تولید سینما دارند و چه‌ وزنه‌ای به حساب می‌آیند؟ مدرسی:وقتی بحران وسعت پیدا می‌کند و کمیت تولیدات‌ بخش خصوصی کاهش پیدا می‌کند،دولت به عنوان یک عامل، یک اهرم وارد می‌شود. تعریف تهیه کنندهء دولتی و تهیه‌کنندهء خصوصی‌ چیست؟واقعا بخش خصوصی در سینما قواره‌اش چیست؟درست‌ برعکس صحبت شما من می‌گویم تهیه‌کننده‌های ما نه تنها قابلیت ساخت پنج فیلم را ندارند،بلکه حتی قابلیت این‌که دو تا فیلمشان را اکران نکنند ندارند. مؤسساتی هستند که *نور:اگر قرار است فیلمی به دلیل وجود یک بازیگر خاص،درجه‌اش بیاید پایین، چرا تبعات آن گرفتار کارگردان و تهیه‌کننده می‌شود؟ *شایسته:بخش دولتی یکی از پارامترهای فشار و از میدان به در کردن‌ بخش خصوصی مظلوم سینمای ایران‌ است. من به شما اینجا اعلام‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌کنم که تهیه‌کنندگان بخش خصوصی سینمای ایران به دلیل‌ تعهدشان و احساس مسئولیتشان توانایی این را دارند که بار تمامی تولیدات سینمای ایران را به دوش بکشند. اشکالی ندارد در مملکتی چهار تا پنج تا ده تا از این‌ فیلمها ساخته شود،ولی وقتی اینها می‌شود وجه غالب سینما،آن‌ موقع است که بخش خصوصی می‌کشد کنار. *محمدی:اگر سینمای ایران را رها کنند به حال خودش؛یعنی ما ببینیم چقدر امکانات داریم که فیلم بسازیم؛در این‌ مملکت چه تعداد،به قول آقای مدرسی، عاشقان سینما باقی می‌مانند؛تازه‌ آن موقع معلوم می‌شود که با چه مشکل و معظلی مواجه هستیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.