خلاصه ماشینی:
"فراتر از زندگی به انگیزهء پخش فیلمهای«دایرهء سرخ»،«پلیس»و«اسلحهء بزرگ»از شبکهء سیما (به تصویر صفحه مراجعه شود) طرح از فوزی تهرانی آلن دلون بازیگری است که توانمندی او در امکانات چهرهاش خلاصه نمیشود.
افراد منزوی،تنها،و بیاعتنایی که با شناخت عمیقشان نسبت به حقیقت وجودی،نیروهای بد را بازمیشناختند و،در نهایت،بیآنکه تلاشی برای جلب محبت تماشاچیان کرده باشند،با مرگ گاه ایثارگرانهشان تأثیر عمیقی برجا میگذاشتند،اما آلن دلون در دههء 60 علاوهبر داشتن چنین خصوصیاتی، شاخصهای دیگری نیز داشت که نوع شخصیت و شیوهء بازی او را متمایز میساخت.
ژان گابن چهرهای خشن، پرصلابت و مردانه داشت،ولی خطوط جوان و ظریف چهرهء آلن دلون که به طرز هنرمندانهای با رفتار بسیار سردش هماهنگ میشد،به او جذابیتی چون تندیسهای مرمرین میبخشید؛تندیسی که جان داشت و،همواره،هوشیارانه عمل میکرد.
این شخصیت،نه تنها در رفتار، که در تیپسازی او نیز به چشم میخورد: همان موهای خوابیده،همان نوع پالتو با پشت صحنهء دایرهء سرخ-ملویل،آلن دلون (به تصویر صفحه مراجعه شود) یقهء بالازده،و همان چهرهای که انگار میخواهد در پشت یقههای پالتو پنهان شود."