Skip to main content
فهرست مقالات

سینای مستند بنی اعتماد

(6 صفحه - از 160 تا 165)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، بنی‌اعتماد، سینمای مستند، مستند بنی‌اعتماد، سینمای مستند بنی‌اعتماد، نماهای، تمرکز، شهر، سینمای داستانی بنی‌اعتماد، دوربین، فیلمبردار، واقعیت، نمایش، سینمای داستانی، ویدیویی، کارگردان، سینمای مستند ایران، موسیقی، بنی‌اعتماد مستندی اجتماعی، اقتصادی، سینمای مستند داستانی، بررسی ساختار تصویری فیلم، تهران، فیلمبردار در سینمای مستند، دوربین فیلمبرداری، تمرکز امکانات شهری در تهران، ساختار، تمرکز فیلمی مستند، رخشان بنی‌اعتماد، واقعیت در سینمای داستانی

خلاصه ماشینی: "2-گزینش تهران به عنوان یکی از این کلان شهرها و نمایش و توضیح موقعیت آن در پائیز یک هزار و سیصد و شصت و پنج‌ (زمان ساخت فیلم) 3-بررسی و نقش تمرکز امکانات شغلی در تهران،به عنوان‌ یکی از علل اصلی مهاجرت به تهران که به تمرکز نیروی انسانی‌ (متخصص و غیر متخصص)در این شهر می‌انجامد. به عنوان نمونه،زمانی که یکی از حاشیه‌نشینان از تخریب واحدهای مسکونی غیر مجاز سخن می‌راند،صدایش زیر صدای آوار خاموش می‌شود و تصویر به خانه‌هایی ویران شده قطع‌ می‌شود،و یا در صحنهء دیگری که ساکنان یکی از محلات‌ کارگرنشین حومهء تهران از کمبودها و دشواری‌های زیستی محل‌ زندگی خود می‌گویند،برش به موقع مصاحبه‌ها به یکدیگر و صراحت بیان مصاحبه شنودگان روی تصاویر که حاکی از عدم‌ برخورداری آنان از حد اقل شرایط زیستی است،تصاویر پر احساسی خلق می‌کنند. موضوع فیلم-اسکان‌ و نحوهء زندگی گروهی از حاشیه‌نشینان اطراف تهران است که‌ به دلیل تخریب خانه‌های مسکونی غیرمجازشان به شهرکی که (به تصویر صفحه مراجعه شود) آخرین دیدار با ایران دفتری عکس از اسعد نقشبندی به آنها اختصاص داده شده انتقال داده می‌شوند. به دنبال این گفتگو،ایران دفتری را در حال پوشیدن لباس به‌ کمک یکی از دانشجویان رشتهء تئاتر که با وی بستگی‌ای نیز دارد می‌بینیم و بدنبال آن شاهد گفتگوی آنها در پارک هستیم و در ادامه،هنرمند قدیمی تئاتر و سینمای ایران را می‌بینیم که‌ به کمک عصا و به سختی از بین ردیف‌های خالی صندلی در تئاتر دهقان عبور کرده،خود را به روی سن می‌رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.