Skip to main content
فهرست مقالات

همه پوراحمد در یک مجموعه (قصه های مجید)

نویسنده:

(2 صفحه - از 203 تا 204)

کلید واژه های ماشینی : قصه‌های مجید، پوراحمد، فیلم، قصه‌های مجید پوراحمد، پوراحمد در قصه‌های مجید، مجید پوراحمد با قصه‌های مجید، مجموعه قصه‌های مجید، قصه‌های مجید به نوعی ساختار، مجموعه، قصه‌های مجید با تأکید تصویر، نماهای، شخصیت، تلویزیون، شرم شخصی‌ترین فیلم پوراحمد، بخشهای قصه‌های مجید، فیلم‌های ورزش و صبح روز، ورزش، نوعی ساختار سینمایی خاص، مجید در فیلم شرم، مجموعهء قصه‌های مجید، تأکید پوراحمد بر نماهای ثابت، ساختار سینمایی خاص دست، سماجت، تکرار، بی‌بی فضایی ساکن، همهء پوراحمد، سینمای پوراحمد، پوراحمد به سینمای ایران، مجید فیلم، سماجت مجید

خلاصه ماشینی: "از حکایت مشکلاتش با مدرسه و درس و مشق گرفته که‌ به قول خودش از همان روز اول مدرسه بیهوده کتک خورده و قضیهء نظام آموزشی نادرست که از همان فیلم زنگ اول،زنگ دوم در آثارش حضور داشت،و در قصه‌های مجید پخته‌ترش را با فیلم‌های ورزش و صبح روز بعد می‌بینیم،تا کنجکاوی، پرسش‌گری،و تجربه‌گرایی اغلب شخصیت‌های اصلی فیلم‌هایش‌ به‌خصوص در آلبوم تمبر و عینک که در ملخ دریایی،بهانه، سفرنامهء شیراز از مجموعهء قصه‌های مجید با تأکید تصویر شده،تا قضیهء عدم درک بچه‌ها از سوی بزرگسالان که در فیلمی‌ چون لنگرگاه بارزتر از همیشه است و در قصه‌های مجید، قسمت‌های اردو و لباس عید به آن می‌پردازد،تا مایهء پلیسی و دغدغهء پوراحمد از فضای معمایی در فیلم‌هایش مثل گاویار یا شکار خاموش که در بخش ژاکت از این مجموعه جلوی دوربین‌ رفته،و تا شخصیت خود مجید که اصلا از مجید فیلم بی‌بی‌ چلچله آمده،پدر ندارد،از بزرگ‌ترهایش کتک می‌خورد(مجید بی‌بی به سختی تنبیه می‌شود)،درکش نمی‌کنند،کنجکاو و حساس و سمج است،دلمشغولی‌های مختلف،مثل چلچله دارد (کراوات در بهانه،هندوانه در یک بعد از ظهر گرم،کت در لباس عید،تسبیح در صبح روز بعد و یا سینما در شرم)،پررو و فضول است،و بالاخره این‌که در پایان به مقصودش نمی‌رسد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.