Skip to main content
فهرست مقالات

سکر رفتن یا اندوه ماندن (روسری آبی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 186 تا 187)

کلید واژه های ماشینی : روسری آبی، فیلم، اندوه ماندن روسری آبی، اجتماعی، فیلمساز، نوبر، اندوه ماندن، مادر، روسری آبی تصویرش، شخصیت

خلاصه ماشینی:

"بنابراین،فیلم از همان آغاز، دیدگاه خود را روشن می‌کند:ورود به دو موقعیت و جغرافیایی ناهمگون،و گذر از آنها برای گزینش و رسیدن به دو شخصیت که‌ با یکدیگر افتراق اجتماعی دارند. تقدم تصویری مکان بر شخصیتها نشان می‌دهد که بیشتر جغرافیای فیلم است که فیلمساز را به سوی خود کشانده و نه‌ آدمها؛به گونه‌ای که فیلمساز آدمهای قصه‌اش را طوری دستچین‌ می‌کند که بتواند به دغدغه‌های اجتماعیش،برای بیان انگاره‌های‌ شخصی خود،دست یابد. نوبر در آن هنگام از شب،که از خانهء رسول قهر می‌کند تا راه خانهء خودش را پیش گیرد،به گستردگی این فاصله پی‌ می‌برد؛هنگامی که مجبور است برای رسیدن به خانهء خود،از شمال تا جنوب شهر را در بزرگراهی تاریک بپیماید. اگر می‌پذیرد که حلال رسول باشد،در واقع انتخابی‌ است برای رفو کردن زخم کهنه‌ای که همواره در زندگی با آن‌ روبه‌رو بوده است،وگرنه خود می‌داند که هیچ تناسبی میان او و رسول وجود ندارد که بخواهد به رابطه با رسول،به عنوان عشقی‌ برگرفته از رمانتیسم رابطه‌های انسانی نگاه کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.