Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه ای بین نمادهای دینی و سینمایی

نویسنده:

(4 صفحه - از 102 تا 105)

کلید واژه های ماشینی : نماد ،فیلمساز ،تصاویر ،نمادهای دینی و سینمائی ،قرآنی ،سلیقه ،نمادپردازی ،مخاطب ،زن ،غربی ،باطل ،مشکل فهم و درک نمادها ،تصاویر نمادین ،معانی ،باطن ،تفکر ،آب ،بیننده ،مبتذل ،مشکل ،فهم ،مثالهای ،حق ،ظاهری ،گذشت ،نمادهای قرآنی ،نمادهای سینمائی ،سلیقه‌های فیلمسازان ،نماد و نمادپردازی ،تصویر قرآنی

خلاصه ماشینی:

"و اما نیمی دیگر مشکل از ناحیه دیگر است و آن اینکه ما مخاطبین و بیننده خود را به فیلمهای معنائی و تفکری عادت‌ نداده‌ایم و با ساختن آثار سطحی و بنجلی به آنها القاء کرده‌ایم که (به تصویر صفحه مراجعه شود) پنجره عقبی فقط برای دیدن یک فیلم سطحی و بی‌معنا و سرگرمی صرف و پوچ‌ به سینما بیایند و این کم‌کم باعث شد که مخاطبی که به سینما می‌آید،در ابتدای ورودی سینما وقتی از باجه‌فروش،بلیط می‌خرد همانجا که در کنار پول دادن حس کنجکاوی و تفکر خود را هم برای‌ مدتی گرو و امانت بگذارد،بعد وارد تاریکخانه شود و به راستی‌ کی و در کدام فیلمها(به صورت غالب-و الا موارد معدود و انگشت‌شمار گل‌هایی هستند که با آنها بهار نمی‌شود-)ما مخاطبین خود را به کنجکاوی و تفکر و تدبر واداشته‌ایم(ابته این‌ تفکر با معما و رمزگشایی فیلمهای پلیسی و جنائی فرق دارد چرا که آنها بازی و سرگرمی هوش هستند و اینها بزرگترین لذت آدمی‌ یعنی تفکر و تدبر در حول موضوعات و معانی بلند) و لذا اگر ما سعی کنیم در فیلمهایمان البته به تدریج نه‌ یک دفعه و ناگهانی،به نمادپردازی و طرح معانی بلند پرداخته و کم‌کم مخاطبین خود را به تفکر و کنجکاوی واداریم نه‌تنها میزان‌ استقبال از تولیدات ما افت نخواهد داشت بلکه می‌تواند هم‌ افزایش داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.