Skip to main content
فهرست مقالات

صنعت سینما: سینما و گسترش تصویر روایتی

نویسنده:

مترجم:

(9 صفحه - از 70 تا 78)

کلید واژه های ماشینی : تصویر روایتی ،تماشاگر ،تفریحات ،سینمای تفریحی ،تفریحی ،سینما و تلویزیون ،تصویر سینمایی ،سینمایی ،فیلم ویژه ،شناخت از ابزار ،سینمای ویژه ،قهرمان زن ،تصویری روایتی ،دستگاه نمایش ،ابزارهای بازاریابی ،تصویر و صدا ،تبلیغات فیلم ،روایتی عرضه می‌شود ،اشاره ،مفهوم سینما ،فرآیند نگاه ،عرضه می‌شود ،قصد دارند ،حاصل می‌شود ،وجود دارند ،اشاره می‌کند

خلاصه ماشینی:

"سینما قصد دارد یک‌ تماشاگر مضطرب،کنجکاو و منتظر،راه‌حلی برای اضطراب خود پیدا کند تا از این طریق فیلم برای او قابل فهم شود. در واقع این موضوع، موافقت با تصویر روایتی فیلم است که با احساس عمومی یک‌ تجربه سینمایی همراه شده است. فروش‌ یک بلیت،موافقت‌ با تصویر روایتی آن‌ فیلم است و همچنین اشاره به‌ میلی برای دیدن‌ آن فیلم در فضایی‌ خاص از سینما دارد. این یک روش بنیادی‌ در سینمای تفریحی است:به لحاظ اقتصادی نیز سعی بر این‌ است به مجرد این‌که مخاطب سینما را ترک می‌کند از مشاهده‌ فیلم احساس رضایت داشته باشد؛یعنی که سالن‌ها برای یک‌ مخاطب دیگر و یک نمایش دیگر خالی می‌شوند. در سینما،کاملا باور می‌کنیم که یک انسان بتواند پرواز کند؛نمایش این فعالیت،توجه تماشاگر را تسخیر می‌کند و فعالیت‌های دیگر نیز قصد دارند انگیزه‌های بیشتری را فراهم‌ آورند(مثل خوردن شیرینی که برای سینما سودآور است. شناخت از ابزار و آلات سینمایی،شرط اول برای هر حادثه سینمایی است:این مساله،نشان از میل تماشاگر به‌ تمرکز خود روی فعالیت‌های دیداری و شنیداری دارد. دیگر مسائل‌ افراد نیز در ساختار این پروسه وجود دارند:مساله برای مردان‌ اخته‌ای که در برابر فانتزی قطع عضو تحریک می‌شوند و تلفات‌ فیزیکی مردانی که از خلال فیلم‌های جنگی به نمایش‌ درمی‌آیند. شرایط ویژه سینما مجموعه‌ای از شناخت‌ها را در تماشاگر ایجاد می‌کند:شناخت از ابزار سینما و تا اندازه‌ای،شناخت‌ خودنگرانه از همه عناصری که روی پرده به نمایش درمی‌آیند؛ شناخت از روایتی سینمایی که با موقعیت‌هایی فانتزی ارایه‌ می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.