Skip to main content
فهرست مقالات

اتفاق صد ساله ...

مصاحبه شونده:

(5 صفحه - از 80 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تدوین، سیستم، ویدئو، نگاتیو، سینمایی، فیلم مستند، کامپیوتری، تکنولوژی، کارگردان

خلاصه ماشینی: "برای جایگزینی سیستم مجهز به‌"کد اصلی خوان‌"که‌ در ایران وجود ندارد ناچار شدیم از روش خاصی به توصیه‌ یک لابراتوار فیلم استفاده کنیم و با طراحی یک برنامه‌ (نرم‌افزار)به کمک مهندسان کامپیوتر،که امکان تبدیل‌ شماره لبه‌ها به تایم کد و تایم که به پرینت‌هایی امکان‌ عملی قطع نگاتین براساس تددوین ویدئویی(بدون توسل‌ به کپی کار)فراهم آید. (به تصویر صفحه مراجعه شود) سرگئی ایزنشتن برای خود من که یک بار با این سیستم تدوین‌ کردم(به کمک اپراتور البته)خیلی جالب بود که در فیلم‌ 16 ممکن است چند بار یک اسپلایس را تکرار کنیم و هربار دو قاب(فریم)از این کم کنیم و سه قاب به آن‌ بیفزائیم(و بالعکس). این نمودارها مر به یاد تصاویر و دیاگرام‌های‌ کتاب‌های حس فیلم و فرم فیلم اثر آیزنشتین می‌اندازد که به کمک آنها نحوه نمابندی و ریتم تدوین را با تمیو و ریتم موسیقی هماهنگ می‌کرد؛یک نحوه کار انتزاعی، که فکر می‌کنم برنامه‌ریز سیستم تدوین غیر خطی به آن‌ تئوری‌ها هم نظر داشته است. را که می‌خواهد ساخته شود،اگر اهمیت ماندگاری آن مطرح‌ باشد به‌ویژه در فیلم مستند که مثل روز روشن است، چون ثبت یک لحظه زمانی و اتفاق فرهنگی مملکت‌ است و باید برای آینده بماند-اینها باید با فورمت‌هایی‌ تهیه شود که ماندگار باشد،و الان هنوز تا 20 سال آینده، هیچ‌کس در دنیا تصور جایگزینی نگاتیو را با فورمت‌ دیگری برای برنامه‌سازی نمی‌کند،که بتواند از نظر قیمت‌ قابل رقابت باشد و در عین حال ماندگار باشد،بنابراین‌ برای برنامه‌سازی‌هیی که آن پارامترها را دارند-که‌ مستند یکی از آن‌هاست-باید فیلمبرداری آن با نگاتیو باشد،ولی پست پرو داکشن(کارهای پس از تولید)آن را می‌توان متحول کرد،ارزانتر کرد،و با تکیه به سیستم‌های‌ جدید کامپیوتری تصویر و صدا از آن همه روش‌های‌ کهنه دست و پاگیر خلاص شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.