Skip to main content
فهرست مقالات

گریفیث، جمعیت پنهان سرمایه داران و بانک ها

نویسنده:

(6 صفحه - از 85 تا 90)

کلید واژه های ماشینی : گریفیث، فیلم، بانک، سینما، صنعت سینما، وام، فیلمسازی، دلار، یونایتد آرتیستز، تولید

خلاصه ماشینی:

"گریفیث‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعصب در موچوال به‌عنوان مدیر تولید استخدام شد و چندین فیلم را کارگردانی کرد،در حالی که ایتکن وقت‌ خود را صرف نمایش این فیلم‌ها برای سرمایه‌گذاری و دیگر انجمن‌های صنفی به منظور برانگیختن حمایت‌های‌ مالی بیشتر از سوی آنان می‌کرد. محل این استودیو کاملا مطابق ملاحظات تجاری‌ بود،به‌طوری که مورخ سینمایی ایریس باری،در مقاله‌ معروفش درباره گریفیث نوشت:"عملکرد مالی مجتمع که‌ خود قسمتی از تولید فیلم شده بود،بیش از هر زمان‌ دیگری گریفیث را به خود مشغول کرده بود. در اوایل سال 1919،ویلسون یک معامله ارزشمند برای‌ سرمایه‌گذاری در تجارت سینما را به گریفیث پیشنهاد کرده بود و گریفیث نیز تا ژوبیه همان سال فهرستی از کمک‌های خود را تحت این فرمول به او اعلام کرد: "طرح‌هایی جامع برای به کار بردن قدرتی که از آن طریق‌ بتوان به سرمایه‌های پایدار دست یافت‌". ویلسون طرح خود را که شامل سرمایه‌گذاری روی محصولات گریفیث و برنامه‌های تآتری او بود،این‌گونه توصیف کرد:"این‌ مردان تجاری،معتقدند که یکی از بهترین راه‌ها برای‌ کسب درآمد بیشتر ارایه حداقل سی‌برنامه سینمایی در سال از سوی شما(گریفیث)و استفاده از دستیارانی برای‌ تولیداست. " باوجود این‌که گریفیث از سیستم هالیوود،و اعمالی‌ که بر او روا داشته‌اند،انتقاد می‌کرد،اما باید گفت که خود (به تصویر صفحه مراجعه شود) تولد یک ملت او نیز با تأسیس شرکت فیلمسازی و مشارکت در پروژه‌های دیگران،شریکی فعال در تکامل صنعت‌ سرمایه‌داری سینما بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.