Skip to main content
فهرست مقالات

ما مورخ نیستیم

مصاحبه شونده:

مترجم:

(5 صفحه - از 99 تا 103)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، باربی، فیلم‌های مستند، محاکمه، هتل ترمینوس، کلاوس باربی، ساخت هتل ترمینوس، فرانسه، بولیوی، ساخت

خلاصه ماشینی: "وی با ساخت هتل ترمینوس:زندگی و زمانه کلاوس باربی بار دیگر رویدادها و عوامل جنگ دوم جهانی را در اروپا سرفصل‌ درونمایه آثار خود قرار داد. علی‌رغم تراژیک بودن مضمون هتل ترمینوس،افولس بر آن است که:"چیزی مسرت آفرین و لذت‌بخش در ساخت این‌ فیلم وجود دارد که می‌توان به صورت توانایی فیلمساز و به مدد دوربین،آن را نمود بخشید. فیلمی است در مورد زندگی و زمانه مردی که به پای میز محاکمه کشانده شد و اگر این دادرسی صورت نپذیرفته بود،صد البته این فیلم به هیچ عنوان نمی‌توانست جایگزین آن قملداد شود. مخصوصا مبارزان پیشین نهضت‌ مقاومت ترسشان از مطرح شدن دوباره این‌ سوال بود که:چه کسی زیر شکنجه-که به نظر من به ترسی‌ کهنه بدل شده-به حرف می‌آمد؟به نظر می‌رسد که نسل‌ جوان همه چیز را می‌فهمد،اما حوصله نهضت مقاومت را ندارد و به آن بی‌اعتقاد شده و گویی نظر عمومی نوین این است که‌ کم‌وبیش همه فکر می‌کنند فقط از راه شکنجه می‌توان حرف‌ کشید. دیدگاه شما در مورد مسأله باربی چگونه شکل گرفت که در راستای آن دست به ساخت هتل ترمینوس زدید؟ حس کشف و شهود دیگر مثل سابق مسرت‌بخش‌ نیست. حتی‌ سرگی کلارسفلد-مردی که به همراهی همسرش بیت، کلاوس باربی را در لاپاز به دام انداخت-به ناگهان خود را از جلوی دوربین من کنار می‌کشد و اظهار می‌دارد:"من با فرانسوی‌ها کاری ندارم!"من از این کار او دلخور شدم. این امر آیا تصادفی است و یا این‌که‌ شما دلبستگی خاصی به قانون و علم حقوق دارید؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مارسل افولس پدرم می‌گفت دو حرفه هست که دلش‌ نمی‌خواهد من دست به آنها بزنم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.