Skip to main content
فهرست مقالات

آواز خوان، بی آواز (مقایسه فیلم نامه آوازهای ننه آرسو و فیلم سایه به سایه)

نویسنده:

(2 صفحه - از 134 تا 135)

کلید واژه های ماشینی : آوازه‌ای ننه آرسو و فیلم، ننه آرسو و فیلم سایه، فیلم، مقایسه فیلم‌نامه آوازه‌ای ننه آرسو، آواز، فیلم سایه به سایه، همسر ستوان پوریا، پلیسی، فیلم سایه به سایه آواز، شخصیت ننه آرسو

خلاصه ماشینی: ">مقایسه فیلمنامه آوازهای ننه آرسو و فیلم سایه به سایه‌ آواز خوان،بی‌آواز کورش کوشانفر (به تصویر صفحه مراجعه شود) هجوم بی‌وقفه نام‌ها و آدم‌ها در فیلمنامه آوازهای ننه‌ ارسو و حضور نابه جا و غیر کاربردی بسیاری از آنها سبب‌ می‌شود تا بسیاری از شخصیت‌ه را فراموش کنیم و دل‌ به قبلیت‌های ژانر پلیسی-جنایی و رویدادهای آن‌ بیندازیم. از سوی دیگر، ملحقات اساطیری فیلمنامه-از آوازهای ننه آرسو گرفته‌ تا صورتک‌های عیلامی-که از دلمشغولی‌های همیشگی‌ فیلمنامه‌نویس محسوب می‌شود و به راستی در فیلم‌هایی‌ چون چریکه تارا،مرگ یزدگرد جای مناسب خود را یافته‌ و این فیلم‌ها را به نمونه‌های ارزشمند حضور اساطیری‌ شخصیت‌های تاریخی-البته با فراتر رفتن از مقوله دست‌ و پاگیری چون تاریخ-تبدیل کرده است،در فیلمنامه‌ پلیسی-جنایی آوازهای ننه آرسو با مضمون اصلی و قابلیت‌های این ژانر کنار نمی‌آید و از آن جدا می‌ماند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.