Skip to main content
فهرست مقالات

فیلمساز از نمای نزدیک: همزیستی سینما و ادبیات (سینمای طالبی و قصه های مرادی کرمانی)

نویسنده:

(2 صفحه - از 152 تا 153)

کلید واژه های ماشینی : سینمای طالبی و قصه‌های مرادی ،طالبی و قصه‌های مرادی کرمانی ،فیلمساز ،فیلم ،قصه‌های مرادی کرمانی هم‌زیستی سینما ،فضای کلی قصه‌های مرادی کرمانی ،ادبی ،ساختار ادبی قصه مرادی کرمانی ،نوجوان ،چکمه ،فضای کلی اثر مرادی کرمانی ،هم‌زیستی سینما و ادبیات ،شخصیت‌های نوجوان قصه‌های مرادی ،قصه مرادی کرمانی و طالبی ،آثار ادبی مرادی کرمانی ،کودکان و نوجوانان ،چکمه شخصیت اصلی قصه مرادی ،پرداخت قصه مرادی کرمانی ،شخصیت اصلی قصه مرادی کرمانی ،مایه‌های آشنای قصه‌های مرادی ،طالبی و مرادی کرمانی ،آثار ،فقر ،آثار ادبی کودکان و نوجوانان ،ادبیات کودکان و نوجوانان ،کرمانی هم‌زیستی سینما و ادبیات ،شخصیت‌های ،لنگه ،نزدیک سینمای طالبی ،آثار هوشنگ مرادی کرمانی

خلاصه ماشینی:

"او در سال 71 با کارگردانی فیلم چکمه که اولین اثر مهم او به شمار می‌آید،دوران سوم فیلمسازی خود را این‌بار با نگاهی به‌ ادبیات داستانی کودک و نوجوان آغاز می‌کند. از عروسک‌ و فانتزی تجربه اول فاصله می‌گیرد و واقع گرایی خاص‌ آثار هوشنگ مرادی کرمانی را دست مایه قرار می‌دهد؛ همان نویسنده سرشناسی که تاکنون تعدادی از آثارش به‌ چند زبان زنده دنیا ترجمه شده و جوایزی را هم از آن‌ خود ساخته است. پرداخت قصه مرادی کرمانی به‌گونه‌ای نیست که فقر نهفته در ساختار کلی اثر گزنده و سوزناک بشود و طالبی‌ هم متاثر از همین فضا و با تکیه بر نظرگاه‌های مشترک‌ خود با مرادی کرمانی،در چهارچوب ساختار ادبی قصه‌ مرادی کرمانی،تاکید اغراق شده‌ای بر نشانه‌های فقر ندارد و به همین خاطر است که سه‌گانه طالبی در باز تاباندن اندیشه قصه نویس و فیلمساز موفق است و از ویژگی‌های اثری صرفا واقع‌گرایانه با نگاهی مستند فاصله‌ می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.