Skip to main content
فهرست مقالات

مغشوش و آشفته

نویسنده:

(3 صفحه - از 162 تا 164)

خلاصه ماشینی:

"به‌طوری که می‌توان گفت‌ فیلم‌های طالبی در واقع نقطه تلافی و پیوند سبک ساده و مستندگونه فیلم‌های کیارستمی با قصه‌های واقع‌گرا اما ظریف و صیق یافته مرادی کرمانی است و بزرگ‌ترین‌ هنر طالبی در این فیلم‌ها همین انتخاب درست و به جا در ترکیب نوع قصه و کارگردانی بوده است. نابازیگران بزرگسال در این جا بهتر از چکمه در جای خود قرار گرفته‌اند و کمتر این‌ حس را به تماشاگر می‌دهند که دارد به زندگی خصوصی‌ آنها نگاه می‌کند. اشکالات کارگردانی و بازی‌ها کماکان وجود دارد،اما به‌ نظر می‌رسد که در این‌جا تم‌"واقع نمایی‌"بیش‌تر قوام‌ یافته و شکل پذیرفتنی‌تری به خود گرفته است. کیسه برنج بدترین فیلم این سه‌گانه است،هرچند که مهر طالبی در آن بیش‌تر به چشم می‌خورد-شاید در واقع به همین دلیل-اگرچه فیلم بازهم حول یکی از قصه‌های مرادی کرمانی است،اما اهمیت قصه در حد پلات اصلی باقی‌مانده و قصه‌های فرعی و جزئیات دو فیلم قبل در این وجود ندارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.