Skip to main content
فهرست مقالات

تصاویر شاعرانه ذهن

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(14 صفحه - از 171 تا 184)

خلاصه ماشینی:

"هیچ کدام را،به این دلیل که همیشه فکر می‌کردم که شاید بعضی از اینها واجد جذابیت‌هایی باشد، اما وقتی چاپ می‌شود و حتی خوانده می‌شوند آدم به‌ راحتی از کنارشان می‌گذرد و خیلی به آنها توجه نمی‌کند همیشه ترس داشتم که آنها را مطرح کنم،اما دیده‌ نشوند. پس در واقع،انتخاب ساختار با شکل اجرایی‌ای‌ که در سه فیلم بعدی پیاده می‌شود چندان اصل نیست و در این سه فیلم به اصطلاح واقع‌گرا یا واقع‌نما هم باز توبه دنبال لحظه‌های شاعرانه هستی؟و انتخاب شکل و قالب برای آن سه فیلم به دلیل محبوب‌بودن و رسم روز بودن این قالب است؟و همیشه خواسته‌ای به آن جوهر سینمای شاعرانه برسی؟ دقیقا،اما از سوی دیگر در این سه فیلم با دوست‌ دیگرم،مرادی کرمانی آشنا شدم و طبیعی است که‌ مرادی کرمانی تأثیر واقع گرایش را روی من و طرز تلقی‌ من گذاشت. این ممکن است طبیعی به نظر برسد،چرا که به‌هرحال من آدمی دیگر با خصوصیاتی دیگر و (به تصویر صفحه مراجعه شود) تیک تاک متفاوت از ابراهیم فروزش یا کیومرث‌پور احمد هستم اما مقصودم حتی نوع ارائه خط قصه کرمانی است،چرا که‌ من بر لحظه‌های عاطفی یا انسانی خاصی تأکید کرده‌ام‌ که نوع تأکید و علاقه‌ام با نوع تأکید و علاقه خود کرمانی‌ متفاوت است،دیدگاه کلی من نزدیک شدن به شعر،به‌ شعری نشأت گرفته از ذات و درون بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.