Skip to main content
فهرست مقالات

سینما، تلویزیون نیست

نویسنده:

(4 صفحه - از 35 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : سینما، تلویزیون، فیلم‌های، رسانه، هنری، سالن‌های سینما، کارگردانان، صنعت سینمای کشور، تماشاگران، سینماگران، صنعت، پیام، سینما و تلویزیون، تولید، نمایش فیلم‌های تلویزیون با فیلم‌های، نمایش، تولید فیلم‌های، فیلم‌های تلویزیون با فیلم‌های داستانی، سالن‌های کوچک سینما و سالن‌های، جذب مخاطب به سالن‌های سینما، فیلم‌های سینمایی، نقد، جذب، تصاویر، مخاطب، فیلم‌های متعدد غیر سینمایی، نمایش فیلم‌های سینمایی، آثار، ویژگی‌ها، شیوه‌های تولید مناسب پیام

خلاصه ماشینی: "سینما،تلویزیون نیست رضا سالک به نظر می‌رسد جشنواره شانزدهم فیلم فجر با اکران فیلم‌های‌ متعدد غیر سینمایی،فصل نوینی را در تاریخ نقد سینمایی کشور گشوده است و آن«نقد سینما»به جای نقد آثار سینمایی است؛ سینمایی که می‌رود تا با نورافکنی ناموزون پرژوکتورهای بی‌رمق‌ و فرتوت خود،آخرین مشتریانش را از دست داده و حجت‌ صاحبان سالن‌های سینمایی را در غیر اقتصادی بودن فضای‌ اشغال شده توسط صندلی‌های خالی حتی در مقایسه با پارکینگی‌ به همین وسعت،موجه‌تر نماید و راه را برای تعطیلی این اماکن‌ فرهنگی هموار کند. 8 بنابراین،مطابق آن‌چه گفته شد،«واقعه هنری»در عرصهء سینما به‌طور عام و در مستندسازی سینمایی(اعم از داستان و غیره)وقتی رخ می‌نماید که اولا سینماگران ما با درک‌ تفاوت‌های خصوصیات نمایش فیلم‌های تلویزیون با فیلم‌های‌ داستانی معمول سینما،به تولید فیلم‌هایی بپردازند که صرفا از مجرای رسانه‌ای خود دارای جذابیت تماشا و کیفیت هنری باشد، چنان‌که در صورت نمایش از رسانه‌ای دیگر همان لطف و وجههء هنری را نداشته باشد. بنابراین،برمبنای دلایل و شواهد گفته شده،برای‌ کارگردانانی از این دست که برخی از آنها دغدغه و تلاش‌ ارزشمندی برای پیوستن به مؤلفان سینمای کشور دارند،سه راه‌ حل پیشنهاد می‌گردد:اولین راه حل،که دشوار اما کارساز است، آشنایی و آگاهی فیلمسازان جامعه ما با تئوری‌های ارتباطات و درک جامع‌تر ویژگی‌ها و کارکردها و قابلیت‌های فنی-هنری‌ هرکدام از رسانه‌ها و تلاش برای تسلط بر زبان خاص بیانی‌ هرکدام از آنها است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.