Skip to main content
فهرست مقالات

بودجه و حرف هایی نه چندان تازه ولی لازم

مصاحبه شونده:

(7 صفحه - از 94 تا 100)

خلاصه ماشینی:

"در آمریکا هم فیلمسازان‌ مستقل اعتراض دارند،چرا که می‌گویند مسائل‌ فرهنگی‌شان در هالیوود حل نمی‌شود،فیلم‌های مستند و فرهنگی قرار نیست پول خود را در بیاورد و سودآور باشد، این فیلم‌ها مثل کارت ویزیت یک ملت است و یا مسائل‌ اساسی و بحرانی یک ملت را مطرح می‌کند و جا دارد منابع مالی‌ای وجود داشته باشد که بدون این‌که دست و بال سازنده را بگیرد به او کمک بکند آن ایده‌ها را صورت‌ مادی ببخشد. نظر شما درباره نقش نهاد وقف با توجه به سابقه‌ دیرین و حسنه آن و ضرورت یک نگاه نو به نحوه‌ کمک‌هایی که می‌توان از این نهاد برای کمک به‌ سینمای مستند گرفت،چیست؟ این نهاد در ایران از قدیم بوده و این همه مدرسه‌ و کتابخانه و بیمارستان ساخته شده،منتها به عقیده من‌ خیر؟آنهایی که در این‌باره فعال بودند کارهایی را تاکنون انجام داده‌اند،ولی ما امروز ابزارهای دیگری هم داریم، که آنها می‌تواند کارایی خودش را داشته باشد. همیشه این‌ بحث‌ها در ایران مطرح بود که آقا چرا ما می‌خواهیم این‌ فیلم را بسازیم،آیا این فیلم در جهت اهداف ما هست یا نه؟ولی زمان جواب اینها را می‌دهد،همه فیلم‌هایی که‌ در ایران درست شد و همه فکر می‌کردند این فیلم‌ها در جهت و در راه آن آدم‌های خاص نیست،امروزه جای‌ خودشان را به عنوان سینمای برتر ایران حفظ کرده‌اند و آن‌چه که درست شد و در راه رسیدن به اهداف خاصی‌ بود،آن فیلم‌ها امروز یا طرد شده‌اند یا کسی راجع به آنها صحبت نمی‌کند،چون خودبه‌خود به محض این‌که شما می‌خواهید برای هدف خاصی کاری انجام بدهید،خود این‌ مقوله باعث می‌شود که آن فیلم یا داستان یا کار،اصالت‌ خودش را نداشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.