Skip to main content
فهرست مقالات

رئالیسم و فرمالیسم سینمایی

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 127 تا 128)

کلید واژه های ماشینی : سینما ،رئالیسم و فرمالیسم سینمایی ،فیلم‌های ،نمای ،اطلاعات ،فرمالیستی ،تصویر ،قالب ،محتوا ،هنری ،رئالیستی ،فیلم‌های رئالیستی ،سبک ،واقعیت ،فیلمسازی ،داستان ،سینمای رئالیستی ،واقعی ،فن ،مضمون ،رئالیسم و فرمالیسم عباراتی ،رئالیست‌ها ،شیوه ،کلی ،عینی ،رئالیست‌ها سعی بر حفظ تصویری ،قالب بیانی فیلم ،فیلم‌های فرمالیستی ،سبک رئالیستی ،اطلاعات هنری

خلاصه ماشینی:

"این انگ‌ها برای تعیین جهت نگرش می‌توانند مفید فایده باشند اما در نهایت باز همان انگ هستند. مضمون همیشه در عالی‌ترین شکل خود مطرح است و به هر چیزی که از محتوا روی گردان می‌شود باید به دید شک و تردید نگریست. تعدادی از فیلم‌هایی که به این شیوه ساخته شده‌اند در کل خیالی هستند و قالب‌های صرف(که عبارتند از رنگ‌های مصنوعی،خطوط و اشکال)فقط محتوا را تشکیل می‌دهند. قالب یک نما-شیوه به‌ تصویر درآوردن موضوع-همان محتوای حقیقی است و لزوما آن چیزی نیست که بتوان آن را در قالب واقعیت‌ مشاهده نمود. یعنی باور این موضوع که قالب و محتوا در سینما و اشکال دیگر هنر،رابطه‌ای متقابل باهم دارند. با آغاز درک مولفه‌های‌ اساسی قالب بیانی فیلم(نظام‌های متفاوت زبانی آن به‌ همان صورت که از قبل بودند)پی خواهیم برد که قالب و محتوا در سینما به همان صورت که اشکال دیگر هنر یافت می‌شوند،در نهایت یکسان می‌باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.