Skip to main content
فهرست مقالات

حاشیه مهم تر از متن (لبافسکی بزرگ)

نویسنده:

(3 صفحه - از 132 تا 134)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، لبافسکی بزرگ، جف، لبافسکی بزرگ برادران کوئن، والتر، باشگاه بولینگ، برادران کوئن، آدم، فیلم لبافسکی بزرگ، صحنه‌های فیلم در باشگاه بولینگ

خلاصه ماشینی:

"برای کسی‌که فیلم‌های قبلی برادران کوئن را دیده است، لبافسکی بزرگ چیز تازه‌ای نیست. در این فیلم هم مثل فیلم‌های قبلی برادران کوئن،با موضوعی‌ عادی روبروییم که به شکل غریب و متفاوتی پرداخت شده است. فیلم با همه چیز و از همه بیش‌تر خود سینما شوخی‌ می‌کند و گاه کار را به شوخی‌هایی خصوصی می‌کشاند که تنها برای تماشاگر آمریکایی قابل فهم است. رویه هجوآمیز و سبک‌ گرفتن آدم‌ها و حوادث در این فیلم-و سایر فیلم‌های برادران‌ کوئن-سبک آن‌را به پست مدرنیست‌ها نزدیک می‌کند. جف چیزی است مثل همه قهرمان‌های‌ فیلم‌های کوئن ساده و کمی کودن که باوجوداین سعی می‌کند زرنگی کند اما اهمیتی به این زرنگی‌ها هم نمی‌دهد. وقتی در لبافسکی بزرگ این وقت گذرانی با قصه‌ای آشنا و هیجان‌انگیز مخلوط می‌شود آن‌وقت است که همه چیز خنده‌دار می‌شود. یکی از بهترین‌ شوخی‌های از این دست حضور دانی در کنار آنهاست که مرتب‌ بین حرف‌های آنها پرانتز باز کرده و چیزی اضافه می‌کند و همیشه هم با جواب خفه‌شوی والتر روبه‌رو می‌شود. این‌ شخصیت تنها کسی است که سکته قلبی‌اش احتمالا به این علت‌ که یک‌بار موفق نشده تمام بولینگ‌ها را سرنگون کند!والتر را دچار تأسف و ناراحتی می‌کند. برادران کوئن قصد دارند سنت‌شکنی کنند اما بیش از این‌که فکر و اندیشه تازه‌ای پشت این سنت‌شکنی باشد،آن‌را تنها به قصد سنت‌شکنی انجام می‌دهند. در پشت تمام این‌ها البته دنیایی از بحث و نظر و ادعا وجود دارد که در بسیاری از آنها حقیقتی نهفته است، اما واقعیت این است که رسالتی که پست مدرنیست‌ها برای‌ سینما درنظر گرفته‌اند دیگر چندان شوقی را برای تماشا برنمی‌انگیزد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.