Skip to main content
فهرست مقالات

جنگ شیمیایی

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

مترجم:

(4 صفحه - از 140 تا 143)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تامسون، گیلیام، جنگ شیمیایی، آمریکا، گیلیام کارگردان ترس و نفرت، جنگ ویتنام، گانزو، نفرت در لاس‌وگاس، کتاب

خلاصه ماشینی:

"هیچ دلیلی برای بازنویسی‌ دیالوگ‌ها نبود-آنها عالی بودند-اما کاری که می‌توانستی بکنی این بود که‌ آنها را دوباره مرتب کنی. این در اصل دربارهء دو نفر است که زیاده‌روی می‌کنند و چیزی که ما می‌خواستیم آشکار کنیم این‌ بود که دلیل این‌کار از بین رفتن رؤیای‌ دههء 60 و ادامهء جنگ ویتنام است. در فیلمنامهء الکس کاکس این‌ قضیه فرعی بوده اما من فکر کردم که باید این‌را برعکس کنم چون در غیر این‌صورت خشن و خسته‌کننده می‌شد که‌ فقط دو نفر دوروبر آن‌جا دادوبیداد کنند. من می‌دانستم که به محض این‌که‌ وارد این‌کار بشوم،خیلی شبیه دوک در کتاب،شروع به جیغ‌وداد می‌کنم،ولی‌ این همان روح اثر است،پس چرا به‌ دنبالش نروم؟بدترین چیز وقتی بود که‌ فهمیدم به جوانی سابق نیستم و دیگر انرژی گذشته را ندارم. در فیلم‌های اول‌ خیلی راحت بود که من با کسی معرفی‌ می‌شوم،بارون مونچاوزن،سام در برزیل، بچه در سارقین زمان،ولی سه فیلم آخر شخصیت اصلی را تقسیم کرده بودند:در سلطان ماهیگیر شما جف بریجز را دارید که عمدهء کارها را انجام می‌دهد و رابین‌ ویلیامز میمون بروس ویلیس و براد پیت‌ هستند؛در این فیلم هم جانی کارها را می‌کند و بنیچیو آتش‌بازی‌ها را. *اگر ترس و نفرت را بتوان‌ جستجوی خود شما برای رویایی‌ آمریکایی خواند،چه چیزی پیدا کردید؟ *فکر می‌کنم آمریکا هنوز جای بسیار آشفته‌ای است. چیزی که حالا می‌توانم‌ ببینم این است که چیزهای جالبی هم دارد که آنها را قبلا پس می‌زدم،اما باز یک‌ حماقت ذاتی هست که میان همه چیز شناور است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.