خلاصه ماشینی:
"مضحک قلمی به عنوان یک سلاح تبلیغاتی به کار گرفته شد،بهویژه در انگلستان که جاهطلبیهای متکبرانه قیصر در مورد به دست آوردن تسلط دریایی در فیلم رویاهای دریایی خوار شمرده شده بود،و آن سلاح جدید و مهیب تانک،از دیدگاهی کمیک ولی بختکوار به نام کینوتانک ( kinotank )به سینماروها تقدیم شد؛فیلمی فانتزی از چنان برخورد داغان شدنیای که اداره جنگ بریتانیا لازم دید دخالت نماید و چند تکهای را قیچی کند.
و بهعنوان بخش اختتامیه فیلم، پرزیدنت ویلسون دیده میشد که برای اینس آرزوی موفقیت مینمود-و به قول مطبوعات دموکرات،تمدن یکی از عوامل پشتیبانی ویلسون در انتخاب مجدد او در 1916 بود:به نظر میآمد این فیلم شعار انتخاباتی ویلسون را تجسم مینمود:"او ما را خارج از جنگ نگهداشت"اما ورای عبارتهای صلح خواهانه تمدن، احساسات ضد آلمانی کاملا قابل تشخیص بود؛ یونیفورمها،نشانها و علائم به وضوح نشان میداد که جنگ طلبهای جانور خوی چه کسانی بودند.
یکی از جنبههای غریب و جالب صنعت فیلم آمریکا در این دوران،این است که از اواسط سال 1915 تعداد فزایندهای از فیلمها اعتقادات سیاسی شکل یابنده را هدف (تصویرتصویر) قرار داده بودند تا مردم را به خاطر ورود آمریکا به جنگ، به غریو وادارند.
استوارت بلکتون،ملیگرای افراطی که میرفت تا تعدادی از مبارزترین این فیلمها را تولید کند،هنگامی که"شعار صلح"را در سپتامبر 1915 توزیع مینمود،لحنی جنگ طلبانه برای تبلیغ سینمایی ضد آلمانی به وجود آورد،تا به موقع از خشم عمومی در از دست دادن و غرق لوسیتانیا سود ببرد.
به این دلیل،این منتهای اهمیت برای نتیجهای موفق برای جنگ است که فیلمها باید ساخته شوند تا هرجا که اغوای آلمانی هنوز اثری داشته باشد، بزرگترین تأثیر ممکنه را بگذارد."