Skip to main content
فهرست مقالات

رسانه های تصویری فراملی و تأثیر آنها (بررسی الگو گزینی زنانگی و مردانگی)

نویسنده:

(9 صفحه - از 63 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : نوجوانان، رسانه‌های تصویری فراملی، فیلمهای، ویدئو، اطلاعات، ماهواره‌ای، جنسی، شبکه، اجتماعی، رفتار

خلاصه ماشینی:

"اینک به بررسی مورد به مورد انواع رسانه‌های تصویری و بیان آماری وضعیت بهره‌مندی نوجوانان تهرانی از آنها می‌پردازیم: الف-ویدئو: بنابر آمار رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 000/000/10 دستگاه ویدئو در کشور موجود است که حدود 7 میلیون آن ویدئوی خانگی است،یونسکو درسال 1995 میزان‌ بهره‌مندی ایرانیان از ویدئو را یک ویدئو برای هر 35 نفر گزارش کرده است،اما باید در نظر آورد که میزان فروش‌ ویدئوهای خانگی به‌ویژه از زمان آزادسازی استفاده مردم از آن‌ بیش از این آمار است و به نظر می‌رسد که برای هر 10 نفر یک‌ دستگاه ویدئو وجود دارد،بیشتر پژوهش‌های مستقل نشان‌ داده‌اند که باید بین هردو خانواده یک ویدئو در ایران وجود داشته باشد،به این ترتیب مخاطبین بالقوه رسانهء ویدئو بیش از نیمهء جمعیت کشور را شامل می‌شود. >تعریف عملیاتی و اصطلاحاتی پژوهش در این پژوهش ما با مفاهیمی چون رسانه‌های تصویری‌ فراملی،بلوغ،هویت یابی جنسی،یادگیری اجتماعی شناختی، مدل مرکز-پیرامونی و سازگاری سروکار داریم که در ابتدا آنها را مرور می‌کنیم: -رسانه‌های تصویری فراملی foreign visual ) ( mediaes :رسانه‌های تصویری،وسایل ارتباطجمعی هستند که از طریق تصویر و صدا پیام خود را به مخاطبان منتقل‌ می‌کنند،در ایران عمده‌ترین این رسانه‌های خارجی در دسترس؛نوارهای ویدیویی فیلمهای خارجی است که‌ به صورت غیرقانونی ضبط وتکثیر و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تلویزیون ماهواره‌ای که در حال حاضر بیش از 120 کانال تلویزیونی آن به وسیله ابزاری چون آنتن بشقابی‌ (دیش)، lnb و رسیور(ودی کودر-رمز گردان-برای‌ کانالهای اشتراکی)قابل دریافت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.