Skip to main content
فهرست مقالات

گزیده نقدها و گفت و گوها به همراه فیلمشناسی ناصر تقوایی

نویسنده:

(12 صفحه - از 58 تا 69)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، ناصر تقوایی، زن، کارگردان، فیلم‌شناسی ناصر تقوایی، سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران، سینما، موسیقی، محصول، داستان

خلاصه ماشینی:

"باوجوداین،می‌بینیم که پیشرفت‌ اصلی سینمای ایران،در زمینه فیلم مستند و فیلم‌های کوتاه است‌ (بهنام ناطقی-روزنامه کیهان) برای مستندسازی بهانه خصی داشتی؟در مثل:سفرکردن‌ها و تجربه‌اندوزی‌ها و خاصه در متن محیطهای گونه‌گون اجتماعی به سر بردن،یا که سهولت این شیوه کار در قیاس با سینمای داستانی،تو را به‌ مستندسازی واداشت؟ به خاطر تجربه‌هایی که داشتم،مستندسازی بهتر می‌توانست در تصویر کردن این تجربه‌ها موثر افتد. (شهناز مردای-اقتباس ادبی در سینمای ایران) در سناریویی که برای این فیلم تهیه کرده‌ای تا چه حد به متن‌ داستان دکتر ساعدی وفادار مانده‌ای و چرا کار ساعدی را انتخاب‌ کردی؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) -می‌خواستم فیلمی بسازم و داستان‌"آرامش در حضور دیگران‌" قصه‌ای مطلوب و دلخواه داشت. (فیلم) ای ایران بازیگران:اکبر عبدی،ثریا حکمت،حسین سرشار،غلامحسین نقشینه مدیر فیلم‌برداری:محمد کلاری موسیقی:ناصر چشم‌آذر تدوین:عباس گنجوی فیلمنامه و کارگردان:ناصر تقوایی 35 میلی‌متری رنگی،مدت زمان:110 دقیقه محصول 1368،شرکت سهامی پخشیران در آخرین ماه حضور رژیم گذشته که شور انقلاب در سراسر مملکت‌ گسترش یافته است،گروهبان مکوندی به فرماندهی پاسگاه شهرک‌ ماسوله منصوب می‌شود. می‌خواستید چه‌ تصویری از این آدم‌ها به مخاطب منتقل شود؟ در مورد استفاده از پاکت‌ها،در ناخدا خورشید آن مرد جزامی بود و من نمی‌خواستم قیافه جزامی را نشان بدهم،در رهایی و ای ایران به‌ خاطر سوختن پوست صورت بازیگران بود و دیگر این‌که در ماسوله‌ نمی‌توانستین این‌قدر سیاهی لشگر پیدا کنیم؛همه در مزارع کار می‌کردند یا گاودار بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.