Skip to main content
فهرست مقالات

سینمای دینی: تعریف سینمای دینی

نویسنده:

(4 صفحه - از 5 تا 8)

کلید واژه های ماشینی : سینمای دینی ،تعریف سینمای دینی ،تعریف ،رأی سایر اهالی سینمای ایران ،سینمای ایران ،دیدگاه ،ممیزی سینمای ایران ،مخالفت ،اهالی سینمای ایران ،نظرات ،مخالفت اهالی سینمای ایران ،ممیزی سینمای ایران حرمت دین ،خصوص بررسی تفاوت میانگین نظرات ،خصوص تعریف سینمای دینی ،تحصیلات برابر با لیسانس ،مخالف ،سینمای دینی تعریف ،فیلم‌هایی ،صدد تعریف سینمای دینی ،رأی ،میان اهالی سینمای ایران ،گروه طرفدار سیاست‌های انبساطی ،تفاوت معنادار ،خنثی ،کسانی‌که ،درصد به‌آن رأی خنثی ،پاسخ‌دهندگان ،گروه‌های تحصیلی تفاوت معنادار ،موافق ،میانگین نظرات

خلاصه ماشینی:

"در این‌جا این سؤال باقی می‌ماند که چرا دارنداگن‌ تحصیلات حوزوی درخصوص وسیله قرار گرفتن دین در خدمت‌ سیاست رأیی خنثا ابراز کرده‌اند؟ 3-گویه سومی که سینمای دینی را از زاویه دیگری تعریف‌ می‌کند شامل عبارت ذیل است: «سینمای دینی نمی‌تواند فقط همان سینمای اسلامی باشد زیرا در این صورت کلا وجود سینمای دینی در میان ملل غیر مسلمان‌ نفی می‌شود. بررسی‌ها درخصوص بررسی تفاوت میانگین نظرات فعالان‌ در عرصه‌های مختلف سینمایی نشان می‌دهد که منتقدان سینما با میانگین برابر 1/39 نسبت به سایرین با میانگین برابر با 2/43، تفاوت معنادار داشته و بیش از سایرین با این تعریف از سینمای‌ دینی مخالفت می‌ورزند. آزمون‌های مشابه در مورد گروه‌ها با سطوح مختلف تحصیلی‌ نشان می‌دهد؛ضمن آن‌که همه این گروه‌ها با این‌گویه مخالف‌ هستند اما گروه دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا(با میانگین‌ 1/9)ضمن ابراز شدیدترین مخالفت خود نسبت به این دیدگاه، با گروه دارای تحصیلات نازل‌تر از لیسانس(با میانگین 2/62) تفاوت معنادار دارند. به این معنا که این گروه با میانگین نظرات برابر با 2 معتقدند که حتی اگر نمایش گناه در سینما بر مخاطب تأثیر اخلاقی و دینی بگذارد،نمی‌توان آن‌را متعلق به سینمای دینی‌ دانست درحالی‌که سایرین با میانگین نظرات 3/4 نسبت به این‌ موضوع نظری تقریبا موافق دارند. جمع‌بندی آراء و اندیشه‌های موجود درخصوص تعریف‌ سینمای دینی ما را متقاعد می‌سازد که درخصوص این سینما تعریف متکی بر ایجاب و روشی که مورد اتفاق نظر جامعه آماری‌ ما باشد وجود ندارد و بیش‌تر اتفاق نظرها بر تعاریفی اشاره دارد که‌ جنبهء نفی دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.