Skip to main content
فهرست مقالات

نویسنده باید دنیا را نوعی دیگر ببیند

مصاحبه شونده:

(7 صفحه - از 56 تا 62)

خلاصه ماشینی:

"مضافا این‌که اگر سریالی شخصیت‌هایش برای‌ مخاطب جاافتاد،این شخصیت‌ها عضوی از خانواده می‌شوند و دیگر مخاطب با فاصله به این شخصیت‌ها نگاه نمی‌کند،وقتی این‌ اتفاق در کاری بیفتد بیان یک‌سری حرف‌ها و مفاهیم با این آدم‌های‌ شناخته شده راحت‌تر است و مثلا دیگر در قسمت چهلم یک‌ سریالی نیاز به معرفی شخصیت و فضا و جغرافیا ندارید. شما به‌ عنوان کسانی‌که سریال می‌سازید بر چه مبنایی یکی از این الگوها را انتخاب می‌کنید؟ بیرنگ:انتخاب شکل مختلف کار برپایهء نیازی است که‌ براساس آن نیاز سریال ساخته می‌شود. بیرنگ:البته یک فرمول دیگر هم برای این قضه وجود دارد که معمولا ما رعایت می‌کنیم و آن این‌که شخصیت‌های داستان‌ موردنظرمان را برپایهء توانایی‌های بازیگری که قرار است این نقش‌ را بازی کند،طراحی می‌کنیم. حالا یک سؤال این‌جا پیش می‌آید که شاید هم به بحث ما زیاد ربط نداشته باشد و آن این‌که استفاده از این روش برای شما که در تلویزیون جاافتاده‌اید و احتیاجی به تصویب متن ندارید ممکن‌ است؛ولی آن کسی که قرار است در گروه‌های مختلف تلویزیون‌ فیلم‌نامه‌اش را ارایه دهد و هرکس به شکلی روی آن اعمال نظر کند که نمی‌تواند از این روش استفاده کند. خوب این قضیه‌ خودبه‌خود یک تعهد اخلاقی در من ایجاد می‌کند و همین تعهد باعث می‌شود که یک زمانی هم به عنوان پیش‌کسوت دست چند نفر نویسندهء جوان را بگیرم و امکان تجربه کردن را برای آن‌ها هم‌ فراهم کنم. در سیستم آموزش‌وپرورش امریکا اصل‌ بسیار مهمی وجود دارد و آن‌هم این‌که«همیشه دانشگاه بعد از دانشگاه آغاز می‌شود»یعنی این‌که داشنجویی که فارغ التحصیل‌ شده و وارد اجتماع یا محیط کار می‌شود،تازه دانشگاهش از این‌جا آغاز می‌شود و از این‌جا باید شروع کند به یاد گرفتن."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.