Skip to main content
فهرست مقالات

فیلم نامه نویسان ما نتوانستند ابعاد وجودی بسیجی را درست بشناسند

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 72 تا 74)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، فیلم‌نامه، شخصیت، سوژه، قصه، فیلم‌نامه‌نویس، سینمای دفاع مقدس، مخاطب، فیلم‌نامه نویسان، خوب، الگو، سینمای دفاع مقدس شخصیت‌هایی، ابعاد وجودی بسیجی، سینمای دفاع مقدس کار، فیلم‌نامه‌نویسی در سینمای دفاع، فیلم‌نامه تجارب مثبت، فیلم‌نامه‌نویس در شناخت سینما، نتیجهء کار مثبت و خوب، شناخت، تجربه‌های، شروع، الگوهای فیلم‌نامه‌نویسی، سعی، فیلم سینمایی، فکر، کار، نوشتن فیلم‌نامه، شخصیت‌های قصه‌اش، روش، کار هنری

خلاصه ماشینی: "*شما از زمانی که سوژه‌ای به ذهنتان می‌رسد تا زمانی‌که‌ شروع می‌کنید به نوشتن فیلم‌نامه چه مراحلی را طی می‌کنید؟ *وقتی سوژه‌ای به ذهنم می‌رسد از آن به بعد تمام‌ لحظاتم با آن سوژه درگیر است و فکر می‌کنم اگر این‌طور نباشد نتیجهء کار مثبت و خوب نیست. به‌هرحال فاصلهء بین سوژه‌یابی تا نوشتن باید خوب طی‌ شود و نویسنده در این فاصله نسبت به داستانش شناخت کامل‌ پیدا می‌کند و این شناخت باعث می‌شود که حاصل کار در باور مخاطب جای بگیرد. *در سینمای دفاع مقدس شخصیت‌هایی خلق می‌شوند که‌ خوب مطلق هستند و به همین دلیل برای مخاطب باورپذیر نیستند؟ *خوب این مورد برمی‌گردد به این‌که عموما فیلم‌ساز یا فیلم‌نامه‌نویس ما خوب نتوانسته ابعاد وجودی بسیجی را به‌ تصویر بکشد. ما نباید شخصیت‌های‌ مثبت و خوب را منفی شده اعلام کنیم و برای این‌که مخاطب با آن‌ها رابطه برقرار کند چند عیب روی آن‌ها بگذاریم و این کار به‌خصوص در عرصهء سینمای دفاع مقدس کار صوابی نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.