Skip to main content
فهرست مقالات

پرونده یک موضوع اقتصاد سینما: تبلیغ کالا در فیلم

نویسنده:

(4 صفحه - از 90 تا 93)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،تبلیغ ،سینمایی ،کمپانی ،تبلیغ کالا در فیلم ،مدیر تبلیغات درون فیلمی شرکت‌های ،تبلیغ درون ،مارک ،اتومبیل ،بازاریابی ،فروش ،عینک‌های ،فیلمنامه ،محصولات ،درون فیلمی کمپانی Apple ،لیندا سوئیک ،مدیر ،کالاهای زیادی جهت تبلیغ ،جنس ،جهت استفاده در فیلم کالا ،تبلیغات درون فیلمی و تأثیری ،در فیلم ،کمپانی Apple ،بازاریابی و تبلیغات درون ،فیلم سینمایی استفاده ،شرکت تبلیغاتی ،روز استقلال ،فروش عینک‌های ،تولیدکننده‌ها جهت تبلیغ ،کار

خلاصه ماشینی:

"تبلیغ کالا در فیلم (به تصویر صفحه مراجعه شود) چشم طلایی سعید خاموش از فیل ئی-تی به این‌سو،مؤثرترین«تبلیغ درون فیلمی»، عرضهء یکی از محصولات شرکت NMW ،اتومبیل کروکی در پائیز گذشته بوده است. هنگامی که این مارک،تبدیل به اتومبیل‌ محبوب جیمز باند در فیلم چشم طلایی شد،سروصدا و جنجالی که‌ همین استفادهء تبلیغاتی به راه انداخت خود تبدیل به حادثه‌ای‌ رسانه‌ای شد و بی‌آنکه کمپانی BMW پولی خرج کرده باشد به جای‌ صدها میلیون دلار برایش کارکرد تبلیغاتی داشت. «من با آنها تماس‌ گرفتم و گفتم:لطفا از اتومبیل مارک Saab استفاده نکنید»خانم‌ سوئیک اضافه می‌کند که:«البته این کار را باید در همان مرحلهء فیلمنامه انجام دهید چون اگر دیر بجنبید و از آن مارک در فیلم استفاده شده باشد. دین آیرز که مدیریت بازاریابی شرکت Anheuser-Busch را برعهده دارد،این نظر را رد می‌کند:«بررسی‌های ما نشان می‌دهد که‌ یک مصرف‌کنندهء معمولی-به شرط آنکه در این کار افراط نشده‌ باشد-هیچ اعتراضی به تبلیغات درون فیلمی ندارد. » تامسون در مورد تبلیغات درون فیلمی و تأثیری که بر بیننده‌ می‌گذارد،توضیح می‌دهد:«ما در زمینهء جمعیت‌شناختی،نمی‌توانیم‌ ارقام و تجزیه و تحلیل دقیقی ارائه دهیم جز اینکه مثلا بگوئیم با افراد بالای 18 سال سروکار داریم و براساس تعداد بلیطهای به‌ فروش رفته بگوئیم چه تعداد آدم فیلم را دیده‌اند و اینجا است که‌ شما به خیل عظیم تماشاچی و تأثیری که بر یکایک آنها گذاشته‌ توجه می‌کنید. »فورلنزا از کمپانی Apple می‌گوید که در تابستان‌ گذشته و در طی 6 هفته،دو عملیات تبلیغ درون فیلمی او در روز استقلال و مأموریت غیر ممکن،300 میلیون دلار فروش گیشه‌ای داشته‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.