Skip to main content
فهرست مقالات

پرونده یک موضوع اقتصاد سینما: تبلیغ کالا در فیلم

نویسنده:

(4 صفحه - از 90 تا 93)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، تبلیغ، سینمایی، کمپانی، تبلیغ کالا در فیلم، مدیر تبلیغات درون فیلمی شرکت‌های، تبلیغ درون، مارک، اتومبیل، بازاریابی

خلاصه ماشینی: "تبلیغ کالا در فیلم (به تصویر صفحه مراجعه شود) چشم طلایی سعید خاموش از فیل ئی-تی به این‌سو،مؤثرترین«تبلیغ درون فیلمی»، عرضهء یکی از محصولات شرکت NMW ،اتومبیل کروکی در پائیز گذشته بوده است. هنگامی که این مارک،تبدیل به اتومبیل‌ محبوب جیمز باند در فیلم چشم طلایی شد،سروصدا و جنجالی که‌ همین استفادهء تبلیغاتی به راه انداخت خود تبدیل به حادثه‌ای‌ رسانه‌ای شد و بی‌آنکه کمپانی BMW پولی خرج کرده باشد به جای‌ صدها میلیون دلار برایش کارکرد تبلیغاتی داشت. «من با آنها تماس‌ گرفتم و گفتم:لطفا از اتومبیل مارک Saab استفاده نکنید»خانم‌ سوئیک اضافه می‌کند که:«البته این کار را باید در همان مرحلهء فیلمنامه انجام دهید چون اگر دیر بجنبید و از آن مارک در فیلم استفاده شده باشد. دین آیرز که مدیریت بازاریابی شرکت Anheuser-Busch را برعهده دارد،این نظر را رد می‌کند:«بررسی‌های ما نشان می‌دهد که‌ یک مصرف‌کنندهء معمولی-به شرط آنکه در این کار افراط نشده‌ باشد-هیچ اعتراضی به تبلیغات درون فیلمی ندارد. » تامسون در مورد تبلیغات درون فیلمی و تأثیری که بر بیننده‌ می‌گذارد،توضیح می‌دهد:«ما در زمینهء جمعیت‌شناختی،نمی‌توانیم‌ ارقام و تجزیه و تحلیل دقیقی ارائه دهیم جز اینکه مثلا بگوئیم با افراد بالای 18 سال سروکار داریم و براساس تعداد بلیطهای به‌ فروش رفته بگوئیم چه تعداد آدم فیلم را دیده‌اند و اینجا است که‌ شما به خیل عظیم تماشاچی و تأثیری که بر یکایک آنها گذاشته‌ توجه می‌کنید. »فورلنزا از کمپانی Apple می‌گوید که در تابستان‌ گذشته و در طی 6 هفته،دو عملیات تبلیغ درون فیلمی او در روز استقلال و مأموریت غیر ممکن،300 میلیون دلار فروش گیشه‌ای داشته‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.