Skip to main content
فهرست مقالات

فیلم، هالیوود، سینمای ملی، هویت فرهنگی و سیاست های سینمایی

نویسنده:

(9 صفحه - از 103 تا 111)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، هالیوود، سینمای ملی، صنایع، صنعت، تولید، نمایش، فرهنگی، بخش صنعت سینمای آمریکا، فیلم‌سازی

خلاصه ماشینی:

"سینما به منزلهء صنعت سینما که به تازگی قدم به دومین قرن موجودیت خود گذاشته‌ است،در ابتدا به عنوان یک پدیدهء نوظهور و تازه،وسیله‌ای بود برای سرگرمی طبقهء کارگر و به همین خاطر مجبور بود با سایر تفریحات سرگرم‌کننده،از سیرک گرفته تا تئاتر واریته و نمایش‌های‌ مردم‌پسند به رقابت بپردازد-در عین حال که بسیاری از فن‌آوری‌های سینما مانند دوربین فیلم‌برداری،وسایل ضبط صدا و تدوین وغ یره نه تنها جنبه‌های مکانیکی یا فیزیکی دارند،بلکه به‌ کمک مکانیسم‌های سازمانی مانند هنرپیشه‌ها و الگوهای روایتی، فکری ر انتقال می‌دهند؛اما یک فیلم قبل از آن‌که مفهومی از آن‌ سرچشمه گیرد باید ابتدا تهیه شود،درباره‌اش تبلیغ گردد و در برابر مخاطب خود به نمایش گذاشته شود. مسئله مهما ین است که‌ چون فعالیت‌های اصلی تجاری‌ کمپانی‌های بزرگ هالیوودی-به‌ خصوص صنعت تولید فیلم-با قدرت و بدون مشکل مالی به کار خود ادامه می‌دهد،این کمپانی‌ها می‌توانند بدون دغدغه به‌ گسترش و توسعهء تجاری در سایر زمینه‌ها نیز بپردازند. با وجود آن‌که حتی قبل از محکم شدن پایه‌های دورهء استودیویی،به خاطر مسائل فرهنگی و مالی برای هالیوود اهمیت داشت که هرازگاه فیلم‌های نامتعارف و سنگین بسازد،ولی سینمای هنری،در واقع در جایی دیگر، در دههء 90 سینمای هنری،تبدیل به‌ یک ژانر اروپایی-آمریکایی شده و هالیوود بار دیگر آماده است‌ فیلم‌هایی را که در خارج از آمریکا تولید شده‌اند،در دنیا پخش‌ کند. با بین المللی شدن روزافزون تولید و سرمایه‌گذاری،هماهنگی کانال‌های توزیع و پخش فیلم با یکدیگر و تملک آن‌ها توسط کمپانی‌های بزرگ و رونق کسب و کار تهیه‌کننده‌های اصلیعمل می‌کنند،سیستمی به وجود آمده که از طریق آن،صنایع فیلم‌سازی ملی نیز از طریق یک سلسله ارتباط تجاری،باز هم سروکارشان به هالیوود ختم می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.