Skip to main content
فهرست مقالات

چرا آمریکا بر بازار فیلم دنیا تسلط دارد؟

(10 صفحه - از 112 تا 121)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، بازار، برنامه‌های تلویزیونی، بازار فیلم دنیا تسلط، آمریکا بر بازار فیلم، دلار، دنیا، تهیه‌کنندگان، تولید، شبکه‌های

خلاصه ماشینی:

"چرا آمریکا بر بازار فیلم دنیا تسلط دارد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جنگ ستارگان سلطهء تجاری تهیه‌کنندگان آمریکایی برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و ویدئویی،باعث نگرانی سیاستگذاران و مسئولین سمعی-بصری کشورهای مختلف دنیا شده است. در مورد تولید برنامه‌های تلویزیونی،فیلم‌های سینمایی و ویدئو آن‌چه اهمیت دارد این است که از خود بپرسیم طرح‌های‌ اولیه،نوشتن فیلمنامه و تصمیمات حیاتی در مورد بودجه، بازاریابی و پخش آن‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد و نیز،ملیت- لااقل تعدادی از-هنرمندانی که آن محصولات را به وجود آورده‌اند،به کدام کشور تعلق دارد؟به همین جهت،پاسخ پرسشی‌ که در ابتدای ان مطلب مطرح شد،این است که در تجزیه و تحلیل‌ها،کمپانی‌های کلمبیا و MCA باید آمریکایی تلقی شوند. ایالات متحده از یک ترکیب بی‌نظیر، یعنی داشتن جمعیت زیاد با زبانی‌ مشترک و بالا بودن درآمد سرانه سود می‌برد؛همین مسئله باعث شده که‌ آمرکیا،بزرگ‌ترین بازار داخلی دنیا در زمینه مصرف برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و ویدئویی باشد. محدود بودن تماشاچیان آمریکایی نیز برای آن تعداد برنامه‌ها و فیلم‌های خارجی که فرصت نمایش در ایالات متحده را پیدا می‌کنند نشان می‌دهد که یکی دیگر از ویژگی‌های بازار آمریکا است و فقط به عنوان دست‌آویزی جهت دور نگاه‌داشتن‌ محصولات سمعی-بصری خارجی از آن استفاده نمی‌شود. در عرصهء تلویزیون به نظر می‌رسد که بالا بودن تعداد مخاطبین دیگر در آمریکا یک برتری به شمار نمی‌آید چرا که در دل بازار داخلی این‌ کشور بازارهای کوچک‌تری به وجود می‌اید و مخاطبین هر یک به‌ دسته و گروه‌های مشخصی تجزیه شده‌اند و این موج نیز ظاهرا به‌ همین ترتیب ادامه پیدا خواهد کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.