Skip to main content
فهرست مقالات

فیلم ایرانی باید موسیقی ایرانی داشته باشد (درباره موسیقی فیلم های مهرجویی)

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(3 صفحه - از 69 تا 71)

کلید واژه های ماشینی : موسیقی، فیلم، موسیقی فیلم‌های مهرجویی فیلم ایرانی، موسیقی فیلم، مهرجویی، موسیقی ایرانی، هامون، ایرانی، فیلم ایرانی، شیرک

خلاصه ماشینی:

"این موسیقی کاربرد بی‌جهت ندارد،تحریک‌کننده نیست، بیرون از کادر موسیقی نمی‌زند و مجزا حس نمی‌شود،در حالی که‌ متأسفانه در اغلب موارد موسیقی صحنه پرکن است و یا به نوعی در جهت سرپوش گذاشتن بر ضعف‌ها و عیب‌های فیلم مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد ولی در این نوع سینما می‌بینیم که مثلا صدای ریختن‌ چای در یک لانگ‌شات یا مدیوم آن‌قدر واضح است که انگار از این‌ صدا کلوزآپ گرفته شده. در اجاره‌نشین‌ها مل؟؟؟مه‌ای از این دو تا است که آن هم حضور شادروان استاد حسین سرشار سبب شده بود که موسیقی چنین شکلی پیدا کند و باز دلیل منطقی و کاربردی وجود داشت،به این خاطر که مرحوم سرشار نقش خوانندهء اپرا را بازی‌ می‌کرد و قطعاتی از هندل در فیلم گنجانده شده بود که روی آن تم‌ها کار کردیم. دیگر این‌که خود من در آن سال به عنوان آهنگ‌ساز این‌ فیلم درگیر 6 فیلم بودم و اصلا قرار نبود این فیلم را کار کنم،اما آقای حسین علیزاده عازم سفر بود و یک روزه مجبور شدیم از آرشیو استفاده کنیم که فیلم به شدت لطمه خورد و فیلم دچار یک‌ مقدار ناهماهنگی‌هایی شد،ولی با این وجود از لحاظ محتوایی‌ شیرک را یکی از بهترین کارهای مهرجویی می‌دانم. (به تصویر صفحه مراجعه شود) *بهترین فیلم مهرجوئی؟ @هامون *بهترین موسیقی متن فیلم‌های مهرجویی؟ @نمی‌توانم جواب واضحی بدهم،ولی به‌هرحال به غیر از چهار فیلمی که خودم کار کردم‌[و همین طور میکس و دختردایی‌ گمشده‌]که طبعا نمی‌توانم در مورد آن‌ها اظهار نظر کنم،و فیلم‌های لیلا،سارا،پری و درخت گلابی،از بقیه خیلی خوشم‌ می‌آید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.