Skip to main content
فهرست مقالات

گرایش های جدید در سینمای آمریکا

مترجم:

(4 صفحه - از 103 تا 106)

کلید واژه های ماشینی : سینمای آمریکا، هالیوود، کمپانی، تولید فیلم، تولید، امریکا، فیلم‌سازی، خشونت، موفقیت، تلویزیون کابلی

خلاصه ماشینی:

"شرکت والت دیسنی تنها بازمانده دوران نظام‌ استودیویی بود که در دستان مدیران کهنه‌کار(اگر چه نه اصلی)این صنعت باقی ماند،هرچند که سازمان‌های تولید کننده و پخش‌کننده فیلم نظیر کمپانی اوریون پیکچرز و ترای استار پیکچرز واگذار شدند. از لحاظ زیباشناختی این فیلم‌ها تناسبی با هم نداشتند(سه فیلم اول تجدیدنظر اساسی در ژانرهای خود محسوب می‌شدند و دو فیلم آخر استفاده زیرکانه‌ای از طرز تفکر رایج بودند)،اما وجه‌ اشتراک همه آنها بدبینی نسبت به ارزش‌های حاکم و جذبهء خشونت مکاشفه‌وار بود. از لحاظ مالی،این فیلم‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بودند(مثلا فیلم ایزی رایدر که با سرمایه 375 هزار دلار ساخته شده بود،50 میلیون دلار سود نصیب سازندگان خود کرد) به گونه‌ای که تهیه‌کنندگان به سرعت بازار را با فیلم‌های کم‌هزینه و جوان‌پسند اشباع کردند؛ تنها معدودی از این فیلم‌ها-رستوران آلیس‌ (1969)ساخته آرتور پن،وود استاک‌ (1970)ساخته مایکل ودلی،و سرپناهم‌ باش(1970)ساخته دیوید و آلبرت می‌سل-به موفقیت چندانی‌ دست نیافتند. معرفی نظام درجه‌بندی،به سرعت به‌ تولید فیلم‌های بزرگسالان منجر شد،فیلم‌هایی نظیر کابوی نیمه‌ شب(1969)ساخته جان شله‌زینگر و معرفت جسم(1971) مایک نیکولز،که در آنها با پختگی و واقع‌گرایی به مسایل جنسی‌ پرداخته شده بود،چیزی که تا آن زمان در سینمای امریکا سابقه نداشت. بسیاری از استودیوها،از جمله یونیورسال و کلمبیا،به تولید فیلم‌های‌ تلویزیونی برای شبکه‌های تلویزیون تجارتی پرداخته‌اند و تقریبا همه استودیوها فیلم‌های نمایشی خود را برای توزیع در تلویزیون‌ کابلی و شبکه ویدئویی پیش فروش می‌کنند. نوآوری این فیلم‌ها به حدی‌ بود که تولید آنها در دوران نظام استودیویی غیر ممکن به نظر (به تصویر صفحه مراجعه شود) «کابوی نیمه شب» می‌رسید و برای بازار دهه 1970 زیادی عجیب و غیر عادی‌ محسوب می‌شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.