Skip to main content
فهرست مقالات

زنان در فیلم های ریدلی اسکات: در مرز واقعیت و اسطوره

نویسنده:

(1 صفحه - از 35 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، ریدلی اسکات، زنان، دمی مور در سرباز جین، فیلم‌های ریدلی اسکات، زنان در فیلم‌های، سرباز جین، زنان در فیلم‌های ریدلی، نقش جوردن اونیل ستوان، دمی مور، فیلم سرباز جین، فمینیست، مرز واقعیت و اسطوره، مردان، تلما و لوئیز، تصویر، ویور، شخصیت‌های، بریتانیایی، قهرمان، افسر، ستوان ریپلی، نقش ستوان، نمایش رفتارهای جنسی در آثارش، شخصیت‌های زن، تلما و کلاریس زنانی، ساخت، فضایی، نقش، افسر ارشد جین

خلاصه ماشینی: "زنان در فیلم‌های ریدلی اسکات: در مرز واقعیت و اسطوره مایکل آلوو (تصویرتصویر) دمی مور در سرباز جین در پس برخی از فراموش‌نشدنی‌ترین‌ و تاثیرگذارترین شخصیت‌های زن ماندگار سینمای دهه هشتاد و نود،یک کارگردان‌ بریتانیایی با ریشی خاکستری بر چانه‌اش‌ و سیگار برگ کوبایی بر گوشه لبش وجود دارد:مؤلفی به نام ریدلی اسکات. اسکات برای فیلم سرباز جین مدتها به دنبال‌ یک بازیگر مناسب زن می‌گشت؛بازیگری‌ که در عین شکست‌ناپذیری،یک زن‌ مصمم باشد ازاین‌رو جمی لی‌کرتیس، سیگورونی ویور به خاطر خشونت ظاهری و قیافه مردانه‌شان از همان ابتدا توسط اسکات رد شدند. دید کلاستروفوبیک وهم‌آلود اسکات در این فیلم سرمشقی برای آثار بی‌شمار فضایی شد که پس از آن به تصویر کشیده شد،با تلما و لوئیز،اسکات این‌ فرصت را به بینندگان مونث خود داد تا با لذت تمام حداقل روی پرده سینما شاهد انتقام‌جویی سمپاتیک فیلم-دیویس و ساراندون-از مردان نئاندرتال بایستند و این شاهکار فمینیستی چنان ساخت‌ استادانه و فضاسازی غبارآلود و غم‌انگیزی‌ داشت که حتی جمع بی‌شماری از منتقدین‌ مرد را نیز همصدا و همرأی با خود کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.